snel vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »
Christophe

christophe

04/09/2006 21:35:00
Quote Anchor link
Hey,

ik zit met het volgende

ik haal gegevens uit mijn db stel nu:
darknesss
eagle
theunforgivenwarrior

dan wilk dat hij alleen dit toont tijdens de pring
darknes...
eagle
theunfor...

dus om maar een deel niet alles

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 22:09:20

Erik Rijk

Erik Rijk

04/09/2006 21:36:00
Quote Anchor link
strlen
substr

met de 2 functies moet het lukken, nog even kijken hoe je ze moet gebruiken :)

succes

04/09/2006 21:37:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$bron2
= substr($bron, 0, 7);
if ($bron2 != $bron)
{

$bron2 .= '...';
}

?>

Michael -

Michael -

04/09/2006 22:02:00
Quote Anchor link
je kunt er ook een functie van maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
Function Inkorten($string, $tekens)
 {

$aantal = strlen($string);
 if($aantal > $tekens)
  {

$string = substr("$string", 0, $tekens);
  $string = "$string...";
  }

echo $string;
 }

?>

en dan tekst die je wilt inkorten:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$naam
= theunforgivenwarrior;
Inkorten($naam,"7");
// dit toont: theunfo...
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/09/2006 22:17:00
Quote Anchor link
SELECT CONCAT(SUBSTRING(veldnaam, 1, 7), '...') AS beschrijving
FROM tabel

In je voorbeeld ben je trouwens niet consequent:

darknes... heeft 7 letters en 3 puntjes
theunfor... heeft 8 letters en 3 puntjes

Robert Deiman

Robert Deiman

04/09/2006 22:27:00
Quote Anchor link
Wederom een heel mooie oplossing van Jan, en een perfect voornbeeld waaruit maar weer eens blijkt dat er meer mogelijk is met SQL dan alleen maar gegevens uitlezen en wegschrijven.
en ook scherp opgemerkt met de inconsequentie..
Misschien leuke dingen om in de tutorials te gooien in verschillende delen Jan, je hebt zo vaak van die mooie SQL oplossingen dat ik er graag meer van zou lezen.

Edit:

@Christophe

Denk om de naam van je Topic he, graag een duidelijke naam, dat werkt veel prettiger ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

04/09/2006 22:29:00
Quote Anchor link
Komt er dan niet overal een ... achter (dus ook achter kleinere)?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/09/2006 22:38:00
Quote Anchor link
@ Robert: dankje :-)

@ Webmakerij: scherp opgemerkt! Ik ga even kijken...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/09/2006 22:43:00
Quote Anchor link
Quote:
Misschien leuke dingen om in de tutorials te gooien in verschillende delen Jan, je hebt zo vaak van die mooie SQL oplossingen dat ik er graag meer van zou lezen.

Robert, leuk dat je dat zegt. Ik heb al eens zitten broeden op een tutorial met 'handige queries'. Als er meer verzoeken voor komen, wil ik er zeker wel eens tijd in steken.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/09/2006 22:49:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
Komt er dan niet overal een ... achter (dus ook achter kleinere)?

Verbeterde query:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
    CASE
        WHEN LENGTH( tekst ) > 7 THEN CONCAT( SUBSTRING( tekst, 1, 7 ) , '...' )
        ELSE tekst
    END
    AS aangepastetekst
FROM tabel
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Robert Deiman

Robert Deiman

04/09/2006 22:50:00
Quote Anchor link
Dan weet ik al een goede Poll voor volgende keer Jan ;) Ik weet zeker dat er meer zullen volgen (desnoods maak ik een topic ervoor..
Ik vind het altijd leuk om te zien dat er zoveel mogelijkheden zijn voor hetzelfde resultaat, al vind ik in dit soort gevallen een MySQL oplossing mooier, omdat het gewoon qua scripting het kortst is. En je haalt het ook nog eens op de juiste manier op uit de database, zonder daarna er weer allerlei bewerkingen op los te laten. :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/09/2006 22:56:00
Quote Anchor link
@ Robert: ja precies. Als je meteen de goede info uit een DB kunt trekken, heb je geen PHP scripting nodig om het naderhand nog eens te formatteren. Sterker nog; het hangt er dan niet meer vanaf met welke scripttaal je de DB benadert.

Een tut met handige queries wil ik best maken, maar het wordt wel moeilijk om te kiezen uit de veelheid aan mogelijkheden, denk ik?

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

04/09/2006 23:06:00
Quote Anchor link
Sowieso datum en tijd doen het goed. En ook dingen als substr concat zeg maar de stringfunties van mysql.

En als je echt op dreef bent de CASE WHEN DO IF enzovoort

PHP Newbie

PHP Newbie

04/09/2006 23:20:00
Quote Anchor link
eventueel LIKE nog

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

04/09/2006 23:21:00
Quote Anchor link
PHP:
eventueel LIKE nog

LIKE is al wel redelijk bekend dacht ik de andere functies niet

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

04/09/2006 23:37:00
Quote Anchor link
Jan:
Robert, leuk dat je dat zegt. Ik heb al eens zitten broeden op een tutorial met 'handige queries'. Als er meer verzoeken voor komen, wil ik er zeker wel eens tijd in steken.

Plz Plz Do it do it!:-) Fore me?? (a)

GR. mebus!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.