Snel vraagje.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 11:16:00
Quote Anchor link
Hoi PHPers 8-).
Ik heb een tijdje niks van me laten horen, dit omdat ik even ben wezen expirimenteren met PHP (zonder MySQL).

Ik ben nu echter bezig met iets, en heb een vraag:
Als je een registreersysteem hebt, hoe laat je dan de 3 nieuwste gebruikers zien?
Ik weet dat je de hoogste IDs nodig hebt (bijv. 5, 4 en 3) en dat het waarschijnlijk met de COUNT functie (DSC ofzo) moet doen.
Want hij moet de IDs van hoog naar laag tellen.
Maar als je dan gebruikt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$sql
= "
    SELECT COUNT(id) DSC id
    FROM gebruikers
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}

else
{
    $row = mysql_fetch_assoc($res);
    echo $row['naam'];
}

?>

Wat moet ik doen dat de hoogste 3 IDs (5, 4, 3) worden weeergegeven?

Alvast bedankt,
Jeroen

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 12:41:09

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

25/02/2008 11:21:00
Quote Anchor link
$sql = "
SELECT COUNT(id) DSC id
FROM gebruikers
ORDER BY id DESC
LIMIT 3
";

Robin de Vries

Robin de Vries

25/02/2008 11:26:00
Quote Anchor link
moet het niet DESC ipv DSC zijn?

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 11:27:00
Quote Anchor link
Dat kan wel,
ik heb dat ding even snel getypt dus kan best een typfoutje zijn ;)

- wes  -

- wes -

25/02/2008 11:28:00
Quote Anchor link
jelle, dit is niet helemaal de bedoeling.

nu krijg je 3 te zien.. wat ook al in je limit staat.. beetje overbodig dus.

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 11:29:00
Quote Anchor link
Dus ik snap hieruit dat dat niet zal werken..?

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

25/02/2008 11:32:00
Quote Anchor link
Wes, hij wou toch met die query 3 mensen weergeven.
Nou dan zal hij een limit moeten gebruiken.
Of 2 query's met de ene de count en de andere dat data ophalen.

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 12:08:00
Quote Anchor link
Ik zie weer eens wat nieuwe dingen en kom dr weer is niet uit :S

Zouden jullie me kunnen helpen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

$sql
= "
SELECT COUNT(id) DSC id, naam
FROM gebruikers
ORDER BY id DESC
LIMIT 3
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}

else
{
    $row = mysql_fetch_assoc($res);
    echo $row['naam'];
    echo $row['naam'];
    echo $row['naam'];
}

?>

Ik zou niej wete wat er fout is.
Dit is btw de foutmelding op de site
"Notice: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'id, naam FROM gebruikers ORDER BY id DESC LIMIT 3' at line 1
In query: SELECT COUNT(id) DSC id, naam FROM gebruikers ORDER BY id DESC LIMIT 3 in /usr/export/www/vhosts/funnetwork/hosting/frosting/index.php on line 73"

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/02/2008 12:11:00
Quote Anchor link
SELECT COUNT(id) DSC id,

wat moet die DSC daar?

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 12:13:00
Quote Anchor link
Staan ^^
Nee, kheb um weggehaald maar nu zie ik iets wat ik nog nooit bij mij heb gezien (na al die interne errors lol):
Notice: Mixing of GROUP columns (MIN(),MAX(),COUNT(),...) with no GROUP columns is illegal if there is no GROUP BY clause
In query: SELECT COUNT(id) id, naam FROM gebruikers ORDER BY id DESC LIMIT 3

Frank -

Frank -

25/02/2008 12:13:00
Quote Anchor link
Wat is dit voor query?
Code (php)
1
2
3
4
SELECT COUNT(id) DSC id, naam
FROM gebruikers
ORDER BY id DESC
LIMIT 3

1) Wat is DSC ?
2) Waar is de GROUP BY
3) Sorteren op niks levert niks op, een id is niks.
4) Niks tellen, levert natuurlijk ook niks op. Tel op de naam, dan heb je ook geen GROUP BY nodig
5) LIMIT 3, wanneer je maar 1 rij retour krijgt, is wat overdreven.
6) Sorteren op 1 rij is eveneens overdreven, je kunt van boven naar beneden of van links naar rechts sorteren, 1 resultaat zal altijd dezelfde sortering opleveren...

Kortom, ik snap het niet of de query klopt helemaal niks van.

Voorstel:
Code (php)
1
SELECT COUNT(*) AS aantal FROM gebruikers;

- wes  -

- wes -

25/02/2008 12:14:00
Quote Anchor link
SELECT * FROM gebruikers ORDER BY id DESC LIMIT 0,3 .. lijkt me

Frank -

Frank -

25/02/2008 12:17:00
Quote Anchor link
wes schreef op 25.02.2008 12:14:
SELECT * FROM gebruikers ORDER BY id DESC LIMIT 0,3 .. lijkt me

Sorteren op niks? En dan aflopend? Dat levert natuurlijk niks op...

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 12:28:00
Quote Anchor link
Nou.. eigenlijk wel want ut werkt wel bij mij =D
Thx allemaal.

Next question: Ik probeer een site te maken waar je mp3s van kan downloaden (ik weet, ik ben er te slecht voor, maaar ik GELOOF dat ik ut kan ^^).
Erm... Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit werkt?
Idee:
Je registreert je, je voegt een liedje toe die andere kunnen downloaden, dus:
Registratie > Toevoegen > Downloaden
Dat downloaden moet via de site zelf, hoewel me nu al het zweet uit breekt hoe dat moet..

Jacco Engel

Jacco Engel

25/02/2008 12:31:00
Quote Anchor link
Mag ik je er even op wijzen dat ,tenzij je liedjes zonder copyright right hebt, jij hier de illegale partij bent en de bekeuring (als je hem krijgt) waarschijnlijk niet zal ophouden bij 100 euro?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 12:33:00
Quote Anchor link
Joehoe?
Denk je egt dat ik zelf die liedjes ga toevoege? ^^

Jacco Engel

Jacco Engel

25/02/2008 12:35:00
Quote Anchor link
Als iemand anders ze toevoegd is je hostingprovider de uploadende (dus illegale) party en aangezien die hun kosten op jou gaan verhalen (en gewoon je site offline flikkeren) maakt het niet uit of jij ze er op zet of niet omdat jij , tenzij je alles extreem goed dicht timmert (EXTREEEEEEEM) en extreem goed maakt, nooit kunt aantonen dat iemand anders de uploadende partij is gewesst wat jou als eigenaar zutomatisch de uploadende party maakt.

But plz correct me if im wrong

Jeroen

Jeroen

25/02/2008 12:36:00
Quote Anchor link
J hebt gelijk..

Ik bedenk wel wat legaals ^^

Leon Kunst

Leon Kunst

25/02/2008 12:50:00
Quote Anchor link
Wees hier voorzichtig mee,

als je kijkt naar witek weet ik ook niet hoe hij dat gedaan heeft. Misschien omdat het mixen van hemzelf zijn, dat je daarom dat wel kunt doen.

maar normaal gesproken moet je er idd dik voor betalen, en is het nu zo illigaal als de pest.

Doe eerst maar onderzoek!

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

25/02/2008 13:04:00
Quote Anchor link
Zoals in Nederland de wet aangeeft:

-------------------------

Het is in Nederland vooralsnog legaal om muziek en films met copyright te downloaden, mits:

- Dit alleen binnen huiselijke kring wordt gebruikt.
- Het niet wordt uitgeleend aan leden buiten de huiselijke kring.
- Niet wordt doorverkocht.
- Niet wordt weggegeven.

Software daarentegen (shareware en games) zijn officieel verboden om te downloaden, en het uploaden van al het bovengenoemde is ten aller tijde verboden.

-------------------------

Hoewel ik het niet snap dat forum als forumw.org nog gewoon mag blijven bestaan...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle Posthuma

Leon Kunst

Leon Kunst

25/02/2008 13:40:00
Quote Anchor link
Inderdaad,

om nog maar niet te spreken van nieuwsgroepen.

want hoeveel Terabytjes daar wel niet aan software staat en films.. pff

erg vreemd

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.