Social media website
-Node.js + Socket.io
-Meteor
-Ratchet (PHP websocket library)
-Websockets (script dat gebruikt maakt van PHP websockets, een class)
-Pusher
Welke van deze zouden jullie aanbevelen? Ik heb een stuk of 5 relationele tabellen, dus gebruik maken van iets als Mongo of Moose is (volgens mij) niet mogelijk.
Feitelijk gezien heb ik dus een verbinding nodig die de hele tijd openstaat en zoekt naar updates. Als deze update gevonden is krijgt de gebruiker een notificatie en kan hij het bericht lezen. Ratchet vond ik een beetje omslachtig werken voor wat ik wilde. Node.js en Socket.io maken veel gebruik van MongoDB. Pusher app kost geld, en niet zo'n beetje ook.
Gewijzigd op 31/05/2015 01:16:39 door Mark Markson
Zo doet Twitter (en 9Gag etc) dat ook in hun mobiele apps. Daar vliegen de berichten ook niet continue binnen, maar om de paar seconden (want soms 1, soms 5 berichten, niet 1 voor 1).
Als je echt heel snel je bericht moet zien (in minder dan 1 seconde na posten), dan pas lijkt mij pushen nodig.
Leuk als je verkeersdata oid gaat meten, maar dan komt de informatie van sensoren en niet van mensen (wat berichten wel doen).
Ik ken alleen node.js en socket.io en heb eigenlijk te weinig ervaring met beide om deze af te keuren voor je gebruik. Het zou er waarschijnlijk prima mee gaan.
Niemand die ervaring heeft met Node.js en de Mysql extension? Ik wil iets van een notificatie systeem maken zonder om de zoveel tijd te moeten kijken met AJAX.
Bedankt voor je reactie, Eddy.
50 requests elke 30 seconden moet peanuts zijn voor je server...
Een beetje website heeft zo'n 500 requests per seconde...
Elk bestandje is een request.
Open http://www.zunflappie.nl/artikel/166/530-onderdelen-catalogus-#3--touring eens... dat waren 73 request. In 1 seconde. Dat is 1 gebruiker.
Nu heb ik regelmatig 40 bezoekers. Die bekijken 20 van zulke pagina's, meestal binnen 3 minuten.
(40 x 73 x 20) / (3*60)= ... 324 requests per seconde.
Wat is het probleem? Geen!
Wel veel caching uiteraard.
Oh, ik dacht dat het de server hevig onder stress zou zetten. Toch is het heel handiger als je een request hebt openstaan tot de user weg is, of niet?
Ik zou zeggen begin met een stresstest te bouwen (of gebruik bestaande benchmarktools) om te testen wat je server aankan en beslis op basis van je bevindingen. Maak het jezelf niet te lastig , een server kan best een stootje hebben.
Mark Markson op 08/06/2015 22:28:52:
Oh, ik dacht dat het de server hevig onder stress zou zetten. Toch is het heel handiger als je een request hebt openstaan tot de user weg is, of niet?
Als iets niet per see real time moet zoals bijvoorbeeld een grote chat app zoals omegle of chatroulette dan zou ik fijn kleine ajax requests doen.