[solved] Bevestigingsmail sturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »
Martijn Aikema

Martijn Aikema

17/05/2009 16:34:00
Quote Anchor link
Allen,

Ondanks verschillende zoekpogingen op dit forum en op google kom ik er niet helemaal uit. Ik wil de gebruiker na een bestelling een bevestigingsmail versturen. Ik heb de email die ik wil versturen nu helemaal opgemaakt (inclusief variabelen) in een apart bestand: bevestigingsmail.php.

De bestelling werkt als volgt:
* De gebruiker gaat naar het winkelmandje (winkelwagen.php)
* Als hij is ingelogd kan hij door met afrekenen
* De gebruiker krijgt een overzicht van zijn bestelling en het afleveradres en verklaart akkoord te gaan (afrekenen.php)
* Nadat hij de bestelling heeft verstuurt wordt de verwerkingspagina geopend om de bestelling aan de database toe te voegen(bestellingverwerken.php)

Via deze pagina wil ik ook graag een bevestigingsmail laten versturen. De inhoud van de email staat dus in bestand bevestigingsmail.php. Maar hoe kan ik die inhoud nu als email versturen? Ik kom er helaas niet helemaal zelf uit.

Alvast bedankt maar weer.

Groet,
Martijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Aikema

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 04:34:25

Jos r

jos r

17/05/2009 16:51:00
Quote Anchor link
Hoi Martijn,
Kan je niet gewoon in bestellingverwerken.php het betand bevestigingsmail.php includen. Vervolgens de mail() functie gebruiken om de mail te versturen?
De mail functie kan je bijvoorbeeld zo gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
mail($ontvangerEmail, $onderwerpMail, $bericht);
?>

Meer info: http://nl.php.net/manual/en/function.mail.php.

Misschien slaat dit wel nergens op, ik heb ook nog niet zoveel ervaring, maar de bedoeling is goed.

Ik hoop dat het lukt.

Groetjes Josephine

Timen kut

Timen kut

17/05/2009 16:53:00
Quote Anchor link
swiftmailer <3

Martijn Aikema

Martijn Aikema

17/05/2009 17:32:00
Quote Anchor link
Josephine,

Dit is inderdaad een optie. Echter is het best een lange tekst met allerlei variabelen. Ik had gehoopt dat er daarom een gemakkelijkere manier was.

17/05/2009 17:55:00
Quote Anchor link
Ja via swiftmailer, met mail heb je ook nog eens dat je zelf de goede headers moet instellen enzo, swiftmailer is veel handiger.

Martijn Aikema

Martijn Aikema

17/05/2009 19:44:00
Quote Anchor link
Ik ben inderdaad een beetje aan het experimenteren met swiftmailer. Maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb de bestelling die de klant doet namelijk in een array staan. Dit is bijvoorbeeld een stukje uit de pagina waar de gebruiker moet bevestigen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
for ($i=0; $i < $aantalartikelen; $i++) {
echo "<tr>";
echo "<td>".$artikelnaam[$i]."</td>";
echo "<td>".$artikelnummer[$i]."</td>";
echo "<td>".$artikelaantal[$i]."</td>";
echo "<td>".$artikelprijs[$i]."</td>";
echo "<td>".$artikelsubtotaal[$i]."</td>";
echo "</tr>";
}

?>

Is het ook mogelijk om voor elke regel dan een regel toe te voegen aan de mail die ik naar de gebruiker wil gaan versturen?

- -

- -

17/05/2009 20:02:00
Quote Anchor link
Je kunt variabelen langer maken op deze manier:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

$text
= "Hallo ";
$text .= "wereld!";

echo $text; // Geeft "Hallo wereld!"

?>

Als je dat in je loop zet, kun je je e-mail steeds een stukje langer maken.

Martijn Aikema

Martijn Aikema

17/05/2009 20:28:00
Quote Anchor link
Dus als ik dat met bovenstaande doe, dan wordt het zo?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$tabel
= "<table>\n";
for ($i=0; $i < $aantalartikelen; $i++) {
$tabel .= "<tr>\n";
$tabel .= "<td>".$artikelnaam[$i]."</td>\n";
$tabel .= "<td>".$artikelaantal[$i]."</td>\n";
$tabel .= "<td>".$artikelprijs[$i]."</td>\n";
$tabel .= "<td>".$artikelsubtotaal[$i]."</td>\n";
$tabel .= "</tr>\n";
}

$table .= "</table>\n";
?>

Timen kut

Timen kut

17/05/2009 21:23:00
Quote Anchor link
juist, en dan je swiftmailer functie er onder zetten met als body $table

Martijn Aikema

Martijn Aikema

18/05/2009 19:58:00
Quote Anchor link
Ik heb alles aangepast maar als ik de email dan heb verstuurd krijg ik op mijn hotmail het volgende binnen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?code
<html>
<head>
<title>Uw bestelling bij Kakadoris</title>
<style>body {
font-family: Arial;
font-size: 12px;
}
h1 {
font-size: 18px;
...
...
...
...
</p>
</div>
</body>
</html>

De htmlcode wordt dus niet omgezet, maar hij verstuurt de html-code zelf. Kan iemand mij hierbij helpen?

- SanThe -

- SanThe -

18/05/2009 20:04:00
Quote Anchor link
Headers meegeven?

Martijn Aikema

Martijn Aikema

18/05/2009 20:24:00
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dat precies?
Sorry...nog niet heel ervaren met php...

- SanThe -

- SanThe -

18/05/2009 20:30:00
Quote Anchor link
Zie mail().

Martijn Aikema

Martijn Aikema

18/05/2009 20:40:00
Quote Anchor link
Ik gebruikte swiftmailer, maar ik heb het ook even met mail() geprobeerd. Ook daar krijg ik hetzelfde resultaat mee (zowel met als zonder headers).

Hipska BE

Hipska BE

18/05/2009 20:45:00
Quote Anchor link
SanThe: graag niet te veel nutteloze informatie geven.

Martijn: zie hier hoe je een html mail met swiftmailer moet sturen: http://www.swiftmailer.org/wikidocs/v3/tutorials/html

Martijn Aikema

Martijn Aikema

18/05/2009 21:27:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de tip Hipska. Het is inmiddels gelukt. Zo zie je maar weer dat de oplossing vaak heel simpel is.

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

18/05/2009 22:06:00
Quote Anchor link
Hipska schreef op 18.05.2009 20:45:
Martijn: zie hier hoe je een html mail met swiftmailer moet sturen: http://www.swiftmailer.org/wikidocs/v3/tutorials/html

Dat werkt enkel voor swiftmailer 3, veronderstel ik.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.