[solved] De rest stoppen
Ik heb even een kort vraag.
Ik ben bezig met een banscript, die geïnclude word.
Ik vraag me af of er een manier is om, als je IP bijvoorbeeld in de database voorkomt, de rest van het document niet meer word uitgevoert.
Code (php)
Gewijzigd op 17/06/2010 16:48:29 door Maestro Roboroads
zie de functie exit()
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dit laad. Het lijkt erop alsof je een volledige tabel inlaad en dan controleert of de waarde gelijk is aan het ip.
Sander de Vos op 17/06/2010 16:24:20:
Werkt dit ook voor de HTML, Die na het script komt en buiten de komt?
Zoek de functie eens op, op php.net...
TJVB tvb op 17/06/2010 16:22:11:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dit laad. Het lijkt erop alsof je een volledige tabel inlaad en dan controleert of de waarde gelijk is aan het ip.
ga ik niet doen, dit was iets snel getypt, Ik moet "WHERE ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']" in de query zetten, en dan:
if(mysql_num_rows > 0){
Ik weet het ;)
Gewijzigd op 17/06/2010 16:39:17 door Maestro Roboroads
Zelf al heb je de PHP functie gelezen en het staat er niet, had je natuurlijk zelf ook wel het een of ander kunnen uitproberen.
Sander de Vos op 17/06/2010 16:39:48:
had je natuurlijk zelf ook wel het een of ander kunnen uitproberen.
Truestory,
Dankjulliewel voor de hulp =D
Geen dank ;)
Er zijn talloze manieren die dit kunnen omzeilen, sommige manieren zijn zo gniepig dat je het echt niet kunt blokkeren.
Idd, ik heb zelf ook een IP-adres ban script maar dat is niet echt effectief. Als je met gebruikers werkt moet je gewoon accounts verbannen en geen IP-adressen.
Roel van de Water op 17/06/2010 20:42:38:
Idd, ik heb zelf ook een IP-adres ban script maar dat is niet echt effectief. Als je met gebruikers werkt moet je gewoon accounts verbannen en geen IP-adressen.
Mjah, das ook niet alles, want je kunt dan gewoon weer een nieuw account aanmaken...
Eigenlijk moet je proberen om te zorgen dat je niet in een situatie komt waar je een gebruiker moet verbannen, of je moet proberen de situatie op te lossen.
Als je verband, dan ben je ook niet echt goed bezig.