SOLVED - Integer inlezen vanuit database in popup window met AJAX en php
Bjorn Chin Fo Sieeuw
14/10/2015 22:40:51Ik wil een formulier in een popupwindow automatisch laten invullen met beschikbare data in een database. Dit lukt me met strings, maar niet met integers. De database heeft een kolom 'productnummer' van het type int. Hier volgt wat ik doe met strings:
Binnen het javascript script staat er:
var klantnaamdata = "";
Binnen de jQuery staat er:
.done(function (msg) {
var splitResult=msg.split("|");
klantnaamdata = splitResult[0];
Dan wordt een andere javascript functie aangeroepen, waarin een popupwindow wordt geopend, en dan staat er:
var lblKlantnaam = newWindow.document.getElementById("lblKlantnaam");
lblKlantnaam.value = klantnaamdata;
In de php file die wordt uitgevoerd door de jQuery staat er:
echo $aRow['klantnaam'];
In de php file die de popup teweeg brengt staat onder andere:
<input type="text" id="lblKlantnaam"
Hoe doe ik nu hetzelfde maar dan met integers?
Binnen het javascript script staat er:
var klantnaamdata = "";
Binnen de jQuery staat er:
.done(function (msg) {
var splitResult=msg.split("|");
klantnaamdata = splitResult[0];
Dan wordt een andere javascript functie aangeroepen, waarin een popupwindow wordt geopend, en dan staat er:
var lblKlantnaam = newWindow.document.getElementById("lblKlantnaam");
lblKlantnaam.value = klantnaamdata;
In de php file die wordt uitgevoerd door de jQuery staat er:
echo $aRow['klantnaam'];
In de php file die de popup teweeg brengt staat onder andere:
<input type="text" id="lblKlantnaam"
Hoe doe ik nu hetzelfde maar dan met integers?
Gewijzigd op 15/10/2015 12:06:01 door Bjorn Chin Fo Sieeuw
PHP hulp
22/11/2024 22:31:30Thomas van den Heuvel
14/10/2015 23:05:19Wat voor database gebruik je?
Daarbij: waarom dit gegoochel via JavaScript / jQuery? Het databaseresultaat is op een of andere manier geserialiseerd in een string? Probeer het eens met een andere index x voor splitResult[x] bijvoorbeeld?
En tevens: post relevante stukken code, nu is het nogal gissen wat er gebeurt.
Daarbij: waarom dit gegoochel via JavaScript / jQuery? Het databaseresultaat is op een of andere manier geserialiseerd in een string? Probeer het eens met een andere index x voor splitResult[x] bijvoorbeeld?
En tevens: post relevante stukken code, nu is het nogal gissen wat er gebeurt.
Bjorn Chin Fo Sieeuw
14/10/2015 23:19:26Ik gebruik InnoDB in WAMPserver als database.
Ik gebruik jQuery omdat ik eerst het productnummer uit de database wil uitlezen met php, voordat ik met javascript een popupwindow open. Dit popupwindow kan dan het productnummer laten zien in een veld.
Het databaseresultaat is inderdaad geserialiseerd in een string, dit is het probleem niet. Ik vraag me af of ik bijvoorbeeld
var lblProductnummer = parseInt(newWindow.document.getElementById("lblProductnummer").value);
moet doen. Ik weet nu niet waar het misgaat met het behandelen van de integer in plaats van een string.
Ik gebruik jQuery omdat ik eerst het productnummer uit de database wil uitlezen met php, voordat ik met javascript een popupwindow open. Dit popupwindow kan dan het productnummer laten zien in een veld.
Het databaseresultaat is inderdaad geserialiseerd in een string, dit is het probleem niet. Ik vraag me af of ik bijvoorbeeld
var lblProductnummer = parseInt(newWindow.document.getElementById("lblProductnummer").value);
moet doen. Ik weet nu niet waar het misgaat met het behandelen van de integer in plaats van een string.
Gewijzigd op 15/10/2015 11:00:42 door Bjorn Chin Fo Sieeuw