[solved][gd] imagetfftext - anti-aliasing
Gerben Jacobs
14/05/2009 01:56:00Hallo,
Ik gebruik imagetfftext() om een string op een GD plaatje te krijgen.
Nu heb ik op mijn PHP5 server het probleem dat deze tekst ge-aliased wordt.
Vervelend, want ik gebruik een pixel-font, dus 't moet juist 'blokkerig' zijn.
Nu staat er hier http://nl3.php.net/imagettftext dat ik bij de '$color'-parameter het volgende moet doen:
color
The color index. Using the negative of a color index has the effect of turning off antialiasing. See imagecolorallocate().
"the negative of a color".. dus mijn tekst is zwart (0, 0, 0) en nou zag ik bij imagecolorallocate() waar die bovenstaande beschrijving mij naar toe wijst, dat iemand over negativeren schreef, en dat was $r = 255 - (je huidige waarde).
Maar als ik dat ga doen, kom ik op (255, 255, 255) uit.. logisch als je er steeds 0 van af haalt.
Krijg ik witte tekst.. en dus ook niet de bedoeling.
Wie kan me uit de brand helpen met dit vervelende aliasing probleem?
Edit: Okay, laat maar. Heb 't al opgelost/gevonden.
Het is gewoon een kwestie van een - (minnetje) voor je kleur variable te zetten. Dit werkte niet omdat ik (0,0,0) gebruikte..
Dus nu gebruik ik (1, 1, 1) en het werkt.. niet 100% zwart, maar donker genoeg!
Ik gebruik imagetfftext() om een string op een GD plaatje te krijgen.
Nu heb ik op mijn PHP5 server het probleem dat deze tekst ge-aliased wordt.
Vervelend, want ik gebruik een pixel-font, dus 't moet juist 'blokkerig' zijn.
Nu staat er hier http://nl3.php.net/imagettftext dat ik bij de '$color'-parameter het volgende moet doen:
color
The color index. Using the negative of a color index has the effect of turning off antialiasing. See imagecolorallocate().
"the negative of a color".. dus mijn tekst is zwart (0, 0, 0) en nou zag ik bij imagecolorallocate() waar die bovenstaande beschrijving mij naar toe wijst, dat iemand over negativeren schreef, en dat was $r = 255 - (je huidige waarde).
Maar als ik dat ga doen, kom ik op (255, 255, 255) uit.. logisch als je er steeds 0 van af haalt.
Krijg ik witte tekst.. en dus ook niet de bedoeling.
Wie kan me uit de brand helpen met dit vervelende aliasing probleem?
Edit: Okay, laat maar. Heb 't al opgelost/gevonden.
Het is gewoon een kwestie van een - (minnetje) voor je kleur variable te zetten. Dit werkte niet omdat ik (0,0,0) gebruikte..
Dus nu gebruik ik (1, 1, 1) en het werkt.. niet 100% zwart, maar donker genoeg!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.