Soort Bezoekersteller.
Ik zoek een soort bezoekersteller waarbij bij iedere bezoeker een plaatje word weergegeven. Bijvoorbeeld:
Bij 1 bezoeker word 1.gif weergegeven
Bij 2 bezoekers worden 1.gif en 2.gif weergegeven
Bij 20 bezoekers worden 1.gif, 2.gif, 3.gif, 4.gif, 5.gif, 6.gif, 7.gif, 8.gif, 9.gif, 10.gif, 11.gif, 12.gif, 13.gif, 14.gif, 15.gif (en verder) weergegeven
Maar het liefst heb ik dat er gewoon willekeurig een plaatje word uitgekozen, zodat je niet altijd dezelfde ziet. Is dit mogelijk?
bugmenot125 schreef op 01.03.2009 14:00:
Maar het liefst heb ik dat er gewoon willekeurig een plaatje word uitgekozen, zodat je niet altijd dezelfde ziet.
Dan heb je dus geen teller nodig lijkt mij.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
Dus met dat scriptje komt er bij 1 bezoeker, 1 random plaatje, bij 2 bezoekers 2 randomplaatjes, 3 bezoekers 3 randomplaatjes ?
Nee, gewoon een random plaatje.
Al met al zul je in ieder geval ergens (tip: in een database) moeten bijhouden welke gebruiker (ip-adres?) op welk moment je website bezocht heeft. Vervolgens zou je kunnen kijken hoeveel gebruikers in de laatste 5 minuten actief waren en die als 'online' aanmerken.
Tenslotte zou je een volgende opzet kunnen gebruiken om een betreffende aantal random plaatjes te tonen:
Bijvoorbeeld, als er die hele dag al 45 bezoekers zijn geweest.
45 plaatjes weergeven
enzo
SQL Beginnershandleiding
Zie deze handleiding voor een basis van het werken met databases en PHP. Daarmee zou je een heel eind moeten komen om zoiets zelf te maken.