Soort venster op voorgrond??
Johan Rombouts
14/01/2009 02:16:00Halllo,
Op verschillende site's vooral cms's heb ik gezien dat wanneer je op een knop klikt er een soort van venster naar de voorgrond komt en de achterliggende pagina (de opener) helemaal donker van kleur wordt (transparant) en nog blijjft draaien (bewegende plaatjes e.d.). Als er dan in het geopende venstertje iets gekozen wordt, wordt de achterliggende pagina weer normaal van kleur en vult hij de waarde van de geklikte link in het vernstertje.
Nu is die waarde overnemen niet zo'n probleem(via popup en opener).
Maar ik vroeg me af hoe je die donkere kleur voor elkaar krijgt.
Is dat met php te doen of css of iets dergelijks?
Graag hoor ik van jullie!
Gr Johan
Op verschillende site's vooral cms's heb ik gezien dat wanneer je op een knop klikt er een soort van venster naar de voorgrond komt en de achterliggende pagina (de opener) helemaal donker van kleur wordt (transparant) en nog blijjft draaien (bewegende plaatjes e.d.). Als er dan in het geopende venstertje iets gekozen wordt, wordt de achterliggende pagina weer normaal van kleur en vult hij de waarde van de geklikte link in het vernstertje.
Nu is die waarde overnemen niet zo'n probleem(via popup en opener).
Maar ik vroeg me af hoe je die donkere kleur voor elkaar krijgt.
Is dat met php te doen of css of iets dergelijks?
Graag hoor ik van jullie!
Gr Johan
PHP hulp
24/11/2024 16:16:29Marco PHPJunky
14/01/2009 02:20:00Johan Rombouts
14/01/2009 02:30:00@ Marco,
Misschien een belachelijk voorbeeld maar kijk eens op campinacows.nl en klik dan eens op "Deelname voorwaarden".
Dat idee bedoel ik. Nu is dit een flash-site maar heb dit ook op andere site's gezien.
Gr Johan
Misschien een belachelijk voorbeeld maar kijk eens op campinacows.nl en klik dan eens op "Deelname voorwaarden".
Dat idee bedoel ik. Nu is dit een flash-site maar heb dit ook op andere site's gezien.
Gr Johan
Marco PHPJunky
14/01/2009 02:52:00Ja dit is idd een soort van Lightbox...
De achtergrond hierin is gedaan met css...
Je zou dit kunnen doen d.m.v. een afbeelding erachter te zetten met een bepaald transparantie level...
De achtergrond hierin is gedaan met css...
Je zou dit kunnen doen d.m.v. een afbeelding erachter te zetten met een bepaald transparantie level...
Vincent Huisman
14/01/2009 07:25:00Jacco Engel
14/01/2009 08:30:00http://jquery.com/demo/thickbox/
Die is ook goed te doen en doet denk oik perfect wat jij wil dat hij doet
Die is ook goed te doen en doet denk oik perfect wat jij wil dat hij doet