soorteren op rang.
Simon Kroes
01/02/2009 14:01:00Hallo.
ik heb een vraag.
is het mogenlijk om in een database te soortteren op rang. dus eerste webmaster daarna admin daarna member daarna lid of in die richting? en dat je daar dan een lijst van krijgt
Ik hoop dat ik beetje duidelijk uitgelegd heb en dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt
Groetjes
ik heb een vraag.
is het mogenlijk om in een database te soortteren op rang. dus eerste webmaster daarna admin daarna member daarna lid of in die richting? en dat je daar dan een lijst van krijgt
Ik hoop dat ik beetje duidelijk uitgelegd heb en dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt
Groetjes
PHP hulp
23/11/2024 17:39:04Joren de Wit
01/02/2009 14:09:00Hoe heb jij die rang nu opgeslagen in je database? Het komt erop neer dat je een volgorde aan die verschillende rangen toe moet kennen (van 1 tot xx) en vervolgens op die waarde moet sorteren...
Simon Kroes
01/02/2009 14:12:00Joren de Wit
01/02/2009 14:15:00Dit is de meest eenvoudige oplossing, ik zie niet in hoe je het anders zou willen aanpakken.
Als je datamodel goed genormaliseerd is, heb je een aparte tabel met rangen. Je hoeft aan die tabel dus enkel een kolom voor de volgorde toe te voegen en voor de verschillende rangen een waarde toe te kennen. Vervolgens kun je in je SELECT query heel eenvoudig sorteren op die kolom.
Als je datamodel goed genormaliseerd is, heb je een aparte tabel met rangen. Je hoeft aan die tabel dus enkel een kolom voor de volgorde toe te voegen en voor de verschillende rangen een waarde toe te kennen. Vervolgens kun je in je SELECT query heel eenvoudig sorteren op die kolom.