sorteren a.d.h.v. andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 17:10:00
Quote Anchor link
Ik heb twee tabellen, ik wil een soort van top 10 maken.

kale situatieschets:
tabel 1:
id
naam

tabel 2:
id
tabel1ID
userID

tabel 1 staan diverse records in, mensen kunnen zich daarvoor aanmelden en dat wordt vastgelegd in tabel 2.

Nu wil ik een top 10 maken van de records in tabel 1 waarvoor de meeste mensen zijn aangemeld, maar hoe doe ik dat?

PHP hulp

PHP hulp

27/12/2024 00:23:27

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 21:32:00
Quote Anchor link
ik weet het, het mag niet, maar iemand een idee?

Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/04/2008 21:40:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
  tabel1.id, tabel1.naam
FROM
  tabel1, tabel2
WHERE
  tabel1.id = tabel2.userID
ORDER BY
  tabel2.tabel1ID ASC

Wil dit niet?

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 21:56:00
Quote Anchor link
nee, dat werkt niet, query was empty meld hij net als bij mijn pogingen.

Maar als ik me niet vergis sorteert hij bij jou toch ook niet op hoeveel mensen er zijn aangemeld, hij sorteert nu op het id van tabel 1 wat voorkomt in tabel 2.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/04/2008 22:04:00
Quote Anchor link
Een beetje zelf inzicht ontbreekt menig een dus ook... Natuurlijk moest je mijn query nog naar je eigen eisen aanpassen. We zijn hier om te helpen, niet om alles voor te kauwen waardoor de vrager nog niets leert ;-).

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 22:15:00
Quote Anchor link
hoezo zelf inzicht ontbreekt? natuurlijk snap ik dat ik jouw query moest aanpassen naar mijn eigen situatie en dat heb ik ook gedaan:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$query    = "SELECT
                    games.id,
                    games.naam
                FROM
                    games,
                    games_users
                WHERE
                    games.id = games_users.gameID
                ORDER BY
                    games_users.gameID
                ASC
                    LIMIT ".$aantal;

Maar zoals gezegd, werkt het niet, en geeft de foutmelding, query was empty.

Josh

Josh

20/04/2008 22:24:00
Quote Anchor link
Een wilde gok, maar probeer eens

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$query    = "SELECT
                    g.id,
                    g.naam,
                    COUNT(gu.*) AS aantal
                FROM
                    games g,
                    games_users gu
                WHERE
                    g.id = gu.gameID
                GROUP BY
                    g.id
                ORDER BY
                    COUNT(gu.*) DESC
                LIMIT ".$aantal;

Quote:
Oeps... ik was de GROUP BY nog vergeten, maar bovendien, als de eerder genoemde query niets opleverde, is deze eigenlijk ook al kansloos. Toch denk ik dat je de fout dan wel ook elders moet zoeken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Josh

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 22:44:00
Quote Anchor link
helaas, inderdaad zelfde resultaat.

Maar waar zou ik het dan nog in kunnen zoeken?
Er staat ook gewoon data in de tabellen, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.

Josh

Josh

20/04/2008 22:56:00
Quote Anchor link
de foutmelding "query was empty" geeft aan dat jouw variable $query leeg is op het moment dat je hem uitvoert, of dat je per ongeluk toch een andere variabele bij de uitvoering van je query gebruikt?

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 23:22:00
Quote Anchor link
@josh, wat stom!
dit stond er:
$result = mysql_query($result) or die (mysql_error());

Het mag duidelijk zijn dat dat inderdaad de verkeerde variabele was! ik ga dit aanpassen en nogmaals proberen.

EDIT: het gaat nu nog fout in de order by
fout:
Code (php)
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '*) DESC LIMIT 15' at line 12

query:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$query
    = "SELECT
                    games.id,
                    games.naam
                FROM
                    games,
                    games_users
                WHERE
                    games.id = games_users.gameID
                GROUP BY
                    games.id
                ORDER BY
                    COUNT(games_users.*)
                DESC
                    LIMIT "
.$aantal;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden

Josh

Josh

20/04/2008 23:23:00
Quote Anchor link
Kee dan... ben benieuwd naar het resultaat!

Frank -

Frank -

20/04/2008 23:57:00
Quote Anchor link
ORDER BY COUNT(*) ? Hoe had je dat in gedachten? Vul daar eens het getal 27 of 19238 in, welke sortering verwacht je nu? Sorteer dan random, dan lijkt het nog ergens op... ORDER BY RAND().

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

21/04/2008 00:03:00
Quote Anchor link
Ik vond het weliswaar ook wel wat vreemd, maar aangezien ik voor de rest ook geen idee heb van hoe wel, probeer je het dan toch maar.

Frank -

Frank -

21/04/2008 00:06:00
Quote Anchor link
Stefan van Iwaarden schreef op 20.04.2008 17:10:
Ik heb twee tabellen, ik wil een soort van top 10 maken.
Dat klinkt als een ranking, zoek daar hier op PHPhulp maar eens op, ik heb al meerdere keren daar een query voor opgesteld.

Josh

Josh

21/04/2008 00:08:00
Quote Anchor link
Wat is me dat nu, je moet toch op dat aantal kunnen sorteren. Volgens mij houdt pgFrank zich nog een klein beetje van de domme om ons te laten zwemmen ;-)

Ik doe gewoon een nieuwe poging:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$query    = "SELECT
                    g.id,
                    g.naam,
                    COUNT(gu.*) AS aantal
                FROM
                    games g,
                    games_users gu
                WHERE
                    g.id = gu.gameID
                GROUP BY
                    g.id
                ORDER BY
                    aantal DESC
                LIMIT ".$aantal;

Quote:
Ow Frank heeft al geantwoord in de tijd dat ik aan het typen was
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Josh

Frank -

Frank -

21/04/2008 00:10:00

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

21/04/2008 00:14:00
Quote Anchor link
hij is het nog niet eens met de count.
Code (php)
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '*) AS aantal FROM games, games_users WHERE games.id = ga' at line 4

Als ik de query van josh zo bekijk denk ik persoonlijk wel dat hij gaat werken als het count gedeelte werkt.

Frank -

Frank -

21/04/2008 00:18:00
Quote Anchor link
Debuggen... En dan zonder te weten hoe de query nu daadwerkelijk naar de database wordt gestuurd. Je maakt het jezelf (en anderen) wel bijzonder eenvoudig! Geen mens die weet hoe jouw query eruit ziet.

Echo de query en kom dan nog eens terug.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.