Sorteren en tabel maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelle Vl

Jelle Vl

20/03/2011 00:13:31
Quote Anchor link
Voor een project ben ik bezig een tabel te maken van records uit een DB. Bij de records staat het jaartal vb. test 08, ikke 09. Nu zou er een titel gevormd moeten worden per jaar en zouden alle records van dat jaar in tabelvorm hieronder moeten komen. Heeft iemand hier een idee voor want met GROUP BY geraak ik niet verder en ik heb echt al verschillende opties geprobeerd!

Sportieve groeten,

Jelle
Gewijzigd op 20/03/2011 00:13:58 door Jelle Vl

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 10:00:12

Noppes Homeland

Noppes Homeland

20/03/2011 09:53:48
Quote Anchor link
Dit is zo basic, dat ik me afvraag of je wel weet waar je mee bezig bent.

Vraag 1: Geef eens duidelijk aan hoe het is opgeslagen in de database ta bel
Vraag 2: Geef dan eens aan hoe jij denkt dat de query er uit moeten komen te zien om tot het resultaat te komen. (Post eventueel relevante code)

Opdracht: Kijk eens waarvoor GROUP BY bedoeld is.

Anton Boutkam

Anton Boutkam

20/03/2011 10:45:15
Quote Anchor link
Hoi Jelle,

Kun je eens laten zien hoe je de tabel hebt opgemaakt?
Je kunt de tabel structuur met de volgende query opvragen.
De output kun je dan hier posten.
En schrijf daarna even op hoe de de output er volgens jou uit moet komen te zien.

show create table vervang_mij_voor_de_tabelnaam;

Write Down

Write Down

20/03/2011 10:56:35
Quote Anchor link
WHERE jaartal = 08 ORDER BY another_field ?

Jelle Vl

Jelle Vl

20/03/2011 17:36:24
Quote Anchor link
Gegevens waarmee tabel moeten gemaakt worden staan in 1 veld in de DB dus Test 10. hierbij is het cijfer het jaartal. Nu is de bedoeling om alle zaken die in dat jaartal gebeurd zijn te groeperen. Dus moet het jaartal 10 als titel gebruikt worden en moeten alle gebeurtenissen die eindigen met 10 hieronder geplaatst worden. Zo moet er een structuur opgebouwd worden waarbij de titel het jaar is en de onderdelen hieronder staan. Ik heb al allerlei zaken geprobeerd maar kom niet tot een goede afloop!

Noppes Homeland

Noppes Homeland

20/03/2011 17:53:47
Quote Anchor link
In een database tabel worden alle afzonderlijk te benoemen waarden in een appart veld opgeslagen!

Doe je niet aan normalisatie, dan ben je gewoonweg de sjaak en kan je geen fatsoenlijke queries los laten op je database tabellen.

zoek eens op: databasenormalisatie

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.