Sorteren en tellen
Kevin
22/04/2009 21:08:00Beste phpers ik zit effe vast met het volgende:
Ik wil uit mijn mysql database de meest voorkomende boven aan weer laten zien dus zeg mijn database ziet er zo uit:
ID
NAME
en er zitten bijv. deze rijen in:
ID: 1
NAME: rij1
ID: 2
ID 3
NAME: rij2
ID: 3
NAME: rij3
Nu wil ik hem zo selecteren dat ie laat zien dat rij 1 het meest voorkomend is alleen zou ik niet weten hoe ik dit moet doen.
Alvast bedankt
Kevin
Ik wil uit mijn mysql database de meest voorkomende boven aan weer laten zien dus zeg mijn database ziet er zo uit:
ID
NAME
en er zitten bijv. deze rijen in:
ID 3
Nu wil ik hem zo selecteren dat ie laat zien dat rij 1 het meest voorkomend is alleen zou ik niet weten hoe ik dit moet doen.
Alvast bedankt
Kevin
PHP hulp
27/11/2024 05:20:40Joost
22/04/2009 21:18:00Je hebt dus de functie COUNT en het statement GROUP BY nodig.
Kevin
22/04/2009 21:23:00Kevin
28/07/2009 22:05:00Nu loop ik tegen een volgens probleem aan namelijk dit:
Nu heb je dus deze rijen:
ID 3
Nu wil ik hem zo doen dat hij ze geroepeert dus dat doe ik dan met GROUP alleen als ik hem dan oproep geeft ie maar 1 resultaat per groep logisch want ik deed GROUP maar ik wil dat ie ze onder de rij name groepeert en dan in een array dus zo laat zien:
Array('rij1' => 'ID1,ID2','rij2' => 'id3','rij3'=>'id3');
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen want ik weet niet hoe ik het goed uit moet leggen anders had ik het misschien wel kunnen maken.
Alvast bedankt,
Kevin
Nu heb je dus deze rijen:
ID 3
Nu wil ik hem zo doen dat hij ze geroepeert dus dat doe ik dan met GROUP alleen als ik hem dan oproep geeft ie maar 1 resultaat per groep logisch want ik deed GROUP maar ik wil dat ie ze onder de rij name groepeert en dan in een array dus zo laat zien:
Array('rij1' => 'ID1,ID2','rij2' => 'id3','rij3'=>'id3');
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen want ik weet niet hoe ik het goed uit moet leggen anders had ik het misschien wel kunnen maken.
Alvast bedankt,
Kevin