Sorteren op datum, tot aan 10 items

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michael Brouwer

Michael Brouwer

06/12/2010 13:53:58
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een vraagje, op mijn site Klik heb ik onder het kopje "verwacht" een rijtje van 10 films staan, gesorteerd op datum. Maar hoe is het nu mogelijk dat de films die al uitgekomen zijn uit het lijstje verdwijnen en zodoende de films die bijna uitkomen in de lijst komen te staan?

Hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 17:32:25

Vincent Huisman

Vincent Huisman

06/12/2010 13:56:28
Quote Anchor link
Ik denk dat je interval() bedoeld, een sql functie

Michael Brouwer

Michael Brouwer

06/12/2010 14:05:26
Quote Anchor link
Thanks voor de snelle reactie, zodra ik thuis ben ga ik er naar kijken.

Kris Peeters

Kris Peeters

06/12/2010 14:19:58

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/12/2010 14:41:02
Quote Anchor link
Heb ook die tutorial even bekeken... erg handig, die gaat zeker nog eens van pas komen. Complimenten voor Blanche! Ik vraag me overigens wel af of die tijdfuncties alleen in MySQL werken of ook in andere databases. Als ze alleen in MySQL werken kan het zijn dat bepaalde functies van je website niet meer werken als je ooit overstapt naar een andere database.

Michael Brouwer

Michael Brouwer

06/12/2010 15:02:30
Quote Anchor link

Thanks! Hier heb ik zeker wat aan.

Toevoeging op 06/12/2010 22:23:00:

Ik heb toch nog een vraagje ik heb nu dit
SELECT
*
FROM
films
WHERE
releas < CURDATE() + INTERVAL 4 WEEK
ORDER BY
releas ASC
LIMIT
10

Het probleem is alleen dat ik nu ook nog de verwachte films met een datum die al geweest is in het lijstje blijft staan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.