Sorteren op populariteit item...
Pim Berfelo
15/03/2007 12:19:00Het is de bedoeling dat ik m et een query gegevens uit de database haal en "order by" de populariteit (aantal keren dat een item is bekeken/op een link is geklikt) Is dit überhaubt wel mogelijk? Ik kom er namelijk niet helemaal uit en als ik zoek kom ik alleen maar javascripts tegen die bijhouden hoevaak een site is bezocht.
mvg.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$populair = $db->sql_opdracht("
SELECT TOP 10 tblVoorwerp.Voorwerpnummer,
tblVoorwerp.Titel, tblVoorwerp.Startprijs,
tblVoorwerp.Plaatsnaam, MAX(tblBod.Bodbedrag) AS Bod, tblVoorwerp.Looptijdbegin
FROM tblVoorwerp LEFT JOIN tblBod ON tblVoorwerp.Voorwerpnummer = tblBod.Voorwerp
GROUP BY tblVoorwerp.Voorwerpnummer, tblVoorwerp.Titel, tblVoorwerp.Plaatsnaam, tblVoorwerp.Startprijs, tblVoorwerp.Looptijdbegin
ORDER BY .................. DESC");
?>
$populair = $db->sql_opdracht("
SELECT TOP 10 tblVoorwerp.Voorwerpnummer,
tblVoorwerp.Titel, tblVoorwerp.Startprijs,
tblVoorwerp.Plaatsnaam, MAX(tblBod.Bodbedrag) AS Bod, tblVoorwerp.Looptijdbegin
FROM tblVoorwerp LEFT JOIN tblBod ON tblVoorwerp.Voorwerpnummer = tblBod.Voorwerp
GROUP BY tblVoorwerp.Voorwerpnummer, tblVoorwerp.Titel, tblVoorwerp.Plaatsnaam, tblVoorwerp.Startprijs, tblVoorwerp.Looptijdbegin
ORDER BY .................. DESC");
?>
mvg.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pim Berfelo
PHP hulp
20/11/2024 12:30:58Robert Deiman
15/03/2007 12:22:00Wil je even de mysql dump schema's posten. Ik kanuit je query nu niet halen hoe je zou kunnen bepalen hoevaak iets is bekeken en dat is nogal important voor je vraag.
Arjan Kapteijn
15/03/2007 12:30:00Wat je dan zou moeten doen, waarschijnlijk heb je iets van een webwinkel die een product kan laten zien met bijv. ?productid=123, vervolgens haal je met een query de gegevens op. Echter zou je dan ook een update moeten doen om het aantal 'views' van dat product te verhogen. Dan kan je er eenvoudig op sorteren.