Sorteren van MySql-zoekresultaat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

27/12/2005 19:49:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben sinds kort aan de slag met PHP en heb een beginnersvraag over het sorteren van het zoekresultaat van een MySQL query. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. De MySQL database bevat een tabel met 2 kolommen genaamd "fins" en "nederlands". Hoe kan ik in PHP (met array_multisort?) het resultaat sorteren voordat het wordt weergegeven?

Alvast dank voor je hulp,

Hugo

Hier is het script:

# MAAK VERBINDING MET DE DATABASE SERVER
$connection = mysql_connect($host_name, $user, $password) or die("ERROR: could not connect to host $host_name :: ".mysql_error());

# SELECTEER DE TE GEBRUIKEN DATABASE
$database = mysql_select_db($database_name, $connection) or die("ERROR: could not find database $database_name :: ".mysql_error());

# DIT IS DE UIT TE VOEREN SQL-OPDRACHT
$query = "SELECT * FROM database_name.$table";

# VOER DE OPDRACHT UIT
$results = mysql_query($query) or die("ERROR: ".mysql_error()." in query: $query");

# Sorteer resultaten
???????????

# HAAL RESULTATEN OP
$row = mysql_fetch_array($results);

#TOON RESULTATEN
$num_rows = mysql_num_rows($results);
for ($i=0; $i<$num_rows; $i++) {
$counter = $i + 1;
printf ($counter . " " . $row[fins] . " " . $row[nederlands] ");
$row = mysql_fetch_array($results);
}

PHP hulp

PHP hulp

08/01/2025 08:15:44

27/12/2005 19:51:00
Quote Anchor link
Ik zou sorteren via SQL doen met ORDER BY tabel

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2005 19:54:00
Quote Anchor link
ORDER BY veldnaam ASC (of DESC)

Frank -

Frank -

27/12/2005 19:58:00
Quote Anchor link
Waarbij ASC van A tot Z is en DESC van Z tot A.

Hier http://www.sqlcourse.com/[/URL] vind je een cursus SQL, daar heb je vast nog wel wat aan.

27/12/2005 20:08:00
Quote Anchor link
Bedankt. De order by optie werkt prima. Is deze optie even snel als het sorteren met een PHP functie? (daarin zocht ik de oplossing eigenlijk)

Groet,

Hugo

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.