Spaghetti
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »
Gewijzigd op 08/01/2012 18:10:10 door Wouter J
Aan die rangen kun je weer functies knopen zoals het modereren van bepaalde groepen (of het toestemming geven voor het plaatsen van een topic bijvoorbeeld) en zo met zijn alle het forum uit de slob helpen.
Ik kan zo wel even doorgaan, maar dan moet Bas uiteraard wel meewerken. Misschien toch maar voor een open-source versie gaan dan? ;-)
kun je dan niet beter als het ware aparte fora maken? bijvoorbeeld eentje voor php, eentje voor html enz, en voor ieder onderwerp 1 moderator? deze beslist dan aan de hand van wat hij ziet wie er extra rangen krijgt. en dan krijg je als het ware op je profiel te zien waar je goed in bent.
@Jens: Het systeem achter PHPhulp wordt niet open source vrijgegeven, sommige moderators hebben de source en zo blijft het. Veder vind ik het wel een aardig idee ja.
Verder vindt ik dat elk script waar bij staat "gevaarlijk script, je kunt beter zus en zo gebruiken." gewoonweg verwijderd moet worden.
@ Eddy; naar mijn idee is dat niet aan u om te beslissen. Als ik Bas was zou ik het namelijk toch nog eens overwegen. Komt hij tot de conclusie dat het niet gedaan wordt is dat aan hem om te vertellen. Dat het zo blijft is dus niet zeker.
Gewijzigd op 08/01/2012 19:02:30 door Milo S
Gewijzigd op 08/01/2012 19:18:17 door Eddy B
Er is hier achter de schermen vaak gesproken over een karma-systeem. Dus ook met rangen, alleen tot nu toe is het nog maar bij een idee gebleven. Ik zie hier ook weer leuke dingen voorbij komen die zeker besproken gaan worden.
Verder vraag ik mijzelf af wat er nu eigenlijk met al die ideeën gedaan wordt... Wordt er alleen over gesproken en gediscussieerd of gaat er ook serieus wat mee gebeuren? Deze vraag is eigenlijk meer aan Bas gesteld..
Eddy Bisschops:
sommige moderators hebben de source en zo blijft het.
Vind dit een beetje vreemde reactie. Staat PHPhulp niet open voor nieuwe ideeën of ingevingen? Als men altijd zegt 'en zo blijft het' dan krijgen we natuurlijk nooit het ultieme PHPhulp...
@Bram, mooi dat deze ideeën meegaan in gesprek!
@Wouter, sorry voor de wat botte reactie maar het is de waarheid. Het team denkt na over alle ideeën en updates maar hoe het er nu uitziet blijft dit volledig intern en laten we buitenstaanders niet aan de source komen. 'en zo blijft het' geldt alleen voor de source verspreiding en niet voor de ideeën natuurlijk, maar dat lijkt me duidelijk.
Het gesloten blijven en alles alleen maar voor 'de beheerders' houden wordt ondertussen ouderwets en achterhaalt.
Veel ideeën zoals dit kunnen door een paar zo in de broncode worden toegevoegd, vervolgens mogen de beheerders zelf weten of ze het ook zo online zetten of dat ze het niet goed vinden. Dus je houdt alsnog wat bescherming, maar toch worden ideeën sneller en beter toegevoegd.
Daarnaast is een forum een veel te klein systeem om echt opensource gemaakt te moeten worden.
Je eerste zin is wat, ehm.. vreemd? Maar ik snap wat je bedoeld en je hoort me ook niet zeggen dat ik er zelf tegen ben. Maar hoe het er nu voor staat gaat het niet gebeuren.
Verbeteringen en updates kunnen zo inderdaad sneller en gemakkelijker worden toegepast, maar ik denk dat vooral dat dan de veiligheid in het geding komt.
Ik denk dat Bas het zelf maar even moet uitleggen.
Ik denk ook dat PHPhulp daarom mis mikt op de pro leden en zelfs sommige overstappen naar andere fora's, zoals al eerder genoemd. Ook merk ik dat echte pro's die hier rond hangen heel veel kijken i.p.v. reageren omdat er niets interessants voorbij komt.
Gewijzigd op 08/01/2012 23:41:45 door kees Schepers
Kees Schepers op 08/01/2012 23:41:20:
Ook merk ik dat echte pro's die hier rond hangen heel veel kijken i.p.v. reageren omdat er niets interessants voorbij komt.
Amen.
Soms wil ik nog wel eens reageren op een beginnersvraag, gewoon omdat ik het leuk vind om dingen uit te leggen. Maar vervolgens kan ik niet volgen wat er gebeurt met het antwoord. (ok, ik kan het topic 'favoriten' maar handig is anders.) (hint hint, we zijn er bijna!)
Een wiki om dingen uit te leggen lijkt mij ook heel prettig. Ik wil vaak genoeg een uitgebreid antwoord schrijven, maar een heel artikel van begin tot eind typen is me net iets teveel om 'even' te doen. Als ik dan naar de wiki zou kunnen verwijzen, en eventueel dat artikel wat daar dan al staat zou kunnen verbeteren als ik zie dat dat kan, lijkt mij prachtig.
Ik zag iemand voorstellen dat een wiki misschien te publiek is omdat iedereen dan dingen kan verwijderen. Misschien is het idee van github en pull-requests wel aardig om dan te proberen: iedereen kan een revisie van een artikel schrijven, maar alleen mods kunnen een revisie promoveren tot "het" artikel. Zolang je maar door kan werken aan een revisie (een revisie op de eerdere revisie) en kan verwijzen naar jou revisie om vragen op het forum beantwoorden. Je zou dan zelfs voor bepaalde vragen specifieke revisies kunnen schrijven zonder dat iemand er last van heeft!
In het verleden bleek het maken van simpele functies alleen behoorlijk moeilijk.
Zoiets gaat nooit lukken...
ik heb een aantal goede dingen gezen in deze topic.
ook al heb ik niet pagina 2 hellemaal gelezen. maar zeg wel dat het makkelijker zou zijn via een wiki een paalde dingen zou kunnen worden uitgelegt worden, en dan daar buiten missichien nog een een tut er om heen, waar altijd nog naar verwzen kan worden.
maar mijn ervaring is dat men zo snel mogelijk een oplossing wil vinden, waardoor vaak niet een helle wiki door te lezen, komen ze vaak nog nergeens.
mijn vraag is dus ook is het wel zo belangrijk om het nivo om hoog te halen hier??
ik heb heb onderande via een enkel website zoals : www.phptuts.nl en nog enkele buiten landse site, me nivo om hoog geschroeft.
maar vraag me ook af of er nog mensen die nog zelf nog een een cms en zo in elkaar zetten? eerlijk zegt denk het haast niet. ook al denken dat veel in de toekomst nog eens in elkaar te krijgen, maar onder tussen krijgen men meer opdrachten binnnen waar door men op een gegeven moment wel over stapt na een framework. waar men dan hellemaal in goot. en op die manier wel veder gaat met hun eigen kennis.
mijn vraag is dus is het echt zo belangrijk om het nivo om hooog te hallen??
zo ja doe het dan via een wiki. dan kan er via de systeem van phhulp(bast) wel een team worden vast gestelt die dit kunne wijzigen. de vaste kern weet ook wel wie hier mee bedoelt wordem;)
Een wiki is een goed idee. Het staat ons toe om tutorials (informatie) over PHP te creëren en als deze fout is door andere mensen te laten aanpassen.
Ik denk dat er eerder discussies kunnen ontstaan over wat complexere dingen dan zozeer "hulp" topics.
Op die site zie je ook dat het echt kan; beginners en gevorderde integreren in een site.