Spam deel 2 - Revenge of the Spam

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jelmer -

Jelmer -

01/09/2005 08:23:00
Quote Anchor link
Ik kijk op mijn dagelijkse zoektocht naar nieuwe interressante berichten en spam, en kom tegen:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/19/
Spam die echte links maakt! Spam die ubb-code kent, en dus niet wordt tegengehouden door het door mij eerder bedachte (en nog niet geïmplanteerde) spamfilter.

Nu moet er dus eerst weer een patroon gevonden worden in de berichten, en op basis daarvan kan je ze dan bannen. Maar op basis van 2 berichten is dat vrij moeilijk te bepalen.

Iig, ze mogen weg van mij, alsjeblieft, verdelg het ongedierte, (ik sla de berichten hier toch lokaal op) en in de tussentijd moet er dus iets gebeuren om deze nieuwe spam tegen te houden. (en persoonlijk vind ik het verplicht registeren niet een van de mogelijkheden)

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 00:36:38

Eris -

Eris -

01/09/2005 09:25:00
Quote Anchor link
En ik blijf weer verwijderen...

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/09/2005 10:40:00
Quote Anchor link
Makkelijkste: Even in de log-files kijken of het elke keer van hetzelfde IP-adres (of IP-range/subnet) gedaan wordt. Zo ja, blocken.

Verder zou een validation-code mbv GD kunnen, maar veel bots kunnen dat ook al inlezen (lees: patronen herkennen).

Maar als ik me niet vergis is het altijd in 'de reacties' (van scripts, boeken, etc), of niet? Als dat zo is, dan even kijken wat het verschil tussen het forum en 'de reacties' is...

Elwin

B a s
Beheerder

B a s

01/09/2005 10:46:00
Quote Anchor link
Wat ik nu heb gedaan, ik stuur browser gegevens mee wanneer iemand een reactie post..

zo kan ik kijken wat voor browser ze meesturen, als ze niet hebben gefaked, dan ga ik daar op filteren.. dus ff geen spam verwijderen :))

Jelmer -

Jelmer -

01/09/2005 11:19:00
Quote Anchor link
Ik heb trouwens ook al een patroon in die nieuwe spam-berichten gevonden.

Ze zijn altijd met z'n tweeën, bevatten één a href met enkele quotes, een met dubbele quotes, een [link/] en een [url/].

Maar nog beter: tot nu toe starten ze allemaal met Thanks! of Thank you!, en eindigen ze allemaal met [spatie][punt]. Tussen die Thanks en de [spatie][punt] staan dan twee van de vier links die ik hierboven noemde, en wat tekst.

Arend a

Arend a

01/09/2005 11:26:00
Quote Anchor link
Ze gebruiken waarschijnlijk een onuitputtelijke bron van proxies, open relays of gehackte /gewormde bakken.

Makkelijkste oplossing is inloggen verplicht maken voor reacties.

Marien xD

Marien xD

01/09/2005 11:29:00
Quote Anchor link
volgens mij zit iemand zijn php skills aan het uittesten en ons bezig te houden :)

Vind het erg leuk gedaan die spam ;) Suc6 bas

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/09/2005 11:29:00
Quote Anchor link
Ik vraag me af of ze nu elke keer een vast patroon van URL's volgen, of dat ze als een crawler de reacties bezoeken. Als het het vaste patroon is is het misschien ook nog een optie om de bestandsnamen te wijzigen.

Aan de andere kant komt dat natuurlijk niet zo geweldig mooi uit voor zoekmachines...

Edit:
Bij de weg... Hee Adje. Lang niet gezien! :)

Elwin
Gewijzigd op 01/09/2005 11:30:00 door Elwin - Fratsloos

Arend a

Arend a

01/09/2005 11:44:00
Quote Anchor link
hee elwin!

Ik zag weer eens een thread voorbij vliegen die ik nog niet 100 keer eerder heb gezien, dus ik dacht: ik antwoord ens.

Toevallig zit ik nu ook met precies het zelfde probleem met een guestbook. Ik denk dat url's veranderen tijdelijk helpt. Vroeg of laat zal hij wel weer in de database van een spammert komen die weer opnieuw begint.

http://retecool.com/more.php?id=10287_0_1_0_M
En toevallig liep ik langs die url vanmiddag.

Referspammen heeft het helemaal gemaakt deze zomer!

Steff   an

Steff an

01/09/2005 18:54:00
Quote Anchor link
@Jelmer, jou scripts moeten er ook aan geloven: http://www.phphulp.nl/php/scripts/5/326/

Han eev

Han eev

01/09/2005 21:42:00
Quote Anchor link
Zal wel weer iets anders zijn dan comment spam?

Jelmer -

Jelmer -

01/09/2005 21:50:00
Quote Anchor link
Ok, nu ga ik mijn plan voor wereldoverheersing aanpassen. Mijn nieuwe regieme zal nog strenger optreden tegen spammers!

Mensen die dit doen moeten het land worden uitgezet, al wonen ze hier niet eens! aah!

PS:dit soort mensen (bots) geloven blijkbaar niet in god, maar in party-poker.
Gewijzigd op 01/09/2005 21:52:00 door Jelmer -

Steff   an

Steff an

01/09/2005 21:52:00
Quote Anchor link
Ja, Die is wel heel erg!!!!!! Ik stem voor een nieuwe wet tegen spam!!!
Deze is zelfs met ubb
Gewijzigd op 01/09/2005 21:52:00 door Steff an

Jelmer -

Jelmer -

01/09/2005 21:53:00
Quote Anchor link
Waneer dit nog vaker gebeurt, stem ik in met de 'typ een code uit een plaatje over voor niet leden'-veld op alle pagina's die dit nodig hebben.

Steff   an

Steff an

01/09/2005 21:54:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Waneer dit nog vaker gebeurt, stem ik in met de 'typ een code uit een plaatje over voor niet leden'-veld op alle pagina's die dit nodig hebben.

"Wanneer dit vaker gebeurd" Dat hoeft al niet meer, ik ben er nu al zat van.

Thijs X

Thijs X

01/09/2005 21:56:00
Quote Anchor link
Omg klote spambots

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/09/2005 22:35:00
Quote Anchor link
Ik keek even naar de "PHP reacties"....

PHP 5 Superboek zeg je?

Elwin

Legolas

Legolas

01/09/2005 22:40:00
Quote Anchor link
wow, dat is een boel spam.

Eris -

Eris -

01/09/2005 23:04:00
Quote Anchor link
Ik mag ze nog niet verwijderen :(

Han eev

Han eev

02/09/2005 09:11:00
Quote Anchor link
He!? je zou ze toch niet verwijderen? en toch zijn ze weg.

Eris -

Eris -

02/09/2005 09:32:00
Quote Anchor link
Ik heb ze niet verwijderd :/

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.