Spam deel 2 - Revenge of the Spam
http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/19/
Spam die echte links maakt! Spam die ubb-code kent, en dus niet wordt tegengehouden door het door mij eerder bedachte (en nog niet geïmplanteerde) spamfilter.
Nu moet er dus eerst weer een patroon gevonden worden in de berichten, en op basis daarvan kan je ze dan bannen. Maar op basis van 2 berichten is dat vrij moeilijk te bepalen.
Iig, ze mogen weg van mij, alsjeblieft, verdelg het ongedierte, (ik sla de berichten hier toch lokaal op) en in de tussentijd moet er dus iets gebeuren om deze nieuwe spam tegen te houden. (en persoonlijk vind ik het verplicht registeren niet een van de mogelijkheden)
En ik blijf weer verwijderen...
Verder zou een validation-code mbv GD kunnen, maar veel bots kunnen dat ook al inlezen (lees: patronen herkennen).
Maar als ik me niet vergis is het altijd in 'de reacties' (van scripts, boeken, etc), of niet? Als dat zo is, dan even kijken wat het verschil tussen het forum en 'de reacties' is...
Elwin
zo kan ik kijken wat voor browser ze meesturen, als ze niet hebben gefaked, dan ga ik daar op filteren.. dus ff geen spam verwijderen :))
Ze zijn altijd met z'n tweeën, bevatten één a href met enkele quotes, een met dubbele quotes, een [link/] en een [url/].
Maar nog beter: tot nu toe starten ze allemaal met Thanks! of Thank you!, en eindigen ze allemaal met [spatie][punt]. Tussen die Thanks en de [spatie][punt] staan dan twee van de vier links die ik hierboven noemde, en wat tekst.
Makkelijkste oplossing is inloggen verplicht maken voor reacties.
Vind het erg leuk gedaan die spam ;) Suc6 bas
Aan de andere kant komt dat natuurlijk niet zo geweldig mooi uit voor zoekmachines...
Edit:
Bij de weg... Hee Adje. Lang niet gezien! :)
Elwin
Gewijzigd op 01/09/2005 11:30:00 door Elwin - Fratsloos
Ik zag weer eens een thread voorbij vliegen die ik nog niet 100 keer eerder heb gezien, dus ik dacht: ik antwoord ens.
Toevallig zit ik nu ook met precies het zelfde probleem met een guestbook. Ik denk dat url's veranderen tijdelijk helpt. Vroeg of laat zal hij wel weer in de database van een spammert komen die weer opnieuw begint.
http://retecool.com/more.php?id=10287_0_1_0_M
En toevallig liep ik langs die url vanmiddag.
Referspammen heeft het helemaal gemaakt deze zomer!
Zal wel weer iets anders zijn dan comment spam?
Mensen die dit doen moeten het land worden uitgezet, al wonen ze hier niet eens! aah!
PS:dit soort mensen (bots) geloven blijkbaar niet in god, maar in party-poker.
Gewijzigd op 01/09/2005 21:52:00 door Jelmer -
Deze is zelfs met ubb
Gewijzigd op 01/09/2005 21:52:00 door Steff an
Waneer dit nog vaker gebeurt, stem ik in met de 'typ een code uit een plaatje over voor niet leden'-veld op alle pagina's die dit nodig hebben.
Jelmer:
Waneer dit nog vaker gebeurt, stem ik in met de 'typ een code uit een plaatje over voor niet leden'-veld op alle pagina's die dit nodig hebben.
"Wanneer dit vaker gebeurd" Dat hoeft al niet meer, ik ben er nu al zat van.
Omg klote spambots
wow, dat is een boel spam.
Ik mag ze nog niet verwijderen :(
He!? je zou ze toch niet verwijderen? en toch zijn ze weg.
Ik heb ze niet verwijderd :/