Spam
Bart V B op 29/12/2010 17:51:19:
Denk dat het topic in de koffiehoek is beland om hem uit de recente topic lijst te houden.. (Gok ik zo)
Inderdaad. Er zijn ook mensen die hier zijn voor vragen over php. Die hebben helemaal niets aan topics als deze.
@jens, php mensen hebben ook niks aan reclame voor schoenen...
Wouter J op 29/12/2010 17:58:01:
Dat weet ik. Maar denk je dat een moderator of administrator van een hele dag niets anders heeft te doen dan wachten tot er een spam-topic komt? En nu moet je niet gaan zagen dat dat niet nodig is als er een betere spam-filter is, want daar kan alleen Bas iets aan doen.
Jens V op 29/12/2010 17:54:01:
Inderdaad. Er zijn ook mensen die hier zijn voor vragen over php. Die hebben helemaal niets aan topics als deze.
Denk dat het topic in de koffiehoek is beland om hem uit de recente topic lijst te houden.. (Gok ik zo)
dat probeer ik dus al vanaf het begin te vertellen. maar misschien heeft karl het toch juist over 'de aandacht trekken' :)
Jens V op 29/12/2010 17:59:59:
Dat weet ik. Maar denk je dat een moderator of administrator van een hele dag niets anders heeft te doen dan wachten tot er een spam-topic komt? En nu moet je niet gaan zagen dat dat niet nodig is als er een betere spam-filter is, want daar kan alleen Bas iets aan doen.
Wouter J op 29/12/2010 17:58:01:
vraag dan aan bas voor een spam-filter
Gewijzigd op 29/12/2010 18:01:35 door Jasper DS
PHP Jasper op 29/12/2010 18:00:23:
Geniaal! Daar hadden ze vast nog niet aan gedacht...
Jens V op 29/12/2010 17:54:01:
Mja, heel begrijpelijk.
Echter zijn er dus mensen hier die zich groen en geel ergeren aan de spamrun de laatste dagen. Dan lijkt mij op zijn minst dat er iets van een stukje nieuws o.i.d. hoe de zaken er voor staan. Een tekort aan mod handjes zou een reden kunnen zijn.
Dat lijkt me netter dan niets zeggen, en maar wat te doen.
Ik probeer het objectief te benaderen.
Gewijzigd op 29/12/2010 18:05:34 door Bart V B
Jens V:
Het blijft grappig dat als er een spam topic is hij bijna een hele DAG blijft bestaan en WIJ moderators moeten inseinen. En dat als er een topic is die kritiek heeft op het beheer hij binnen 1 UUR verplaatst is. Dit zonder overleg en gewoon doen en pas als WIJ gaan vragen waarom reageren.
Wees eens duidelijker en communiceer eens wat met je gebruikers. Wees iets niet zo de 'man achter de knoppen' maar gedraag je gewoon als een forum gebruiker die wat extra functies heeft (want zoveel knoppen zijn er hier op phphulp ook niet).
Tobias Witmer op 29/12/2010 18:03:27:
PHP Jasper op 29/12/2010 18:00:23:
blijkbaar niet ;)
Het lijkt erop dat de meeste spam automatisch op het forum geplaatst wordt, hetgeen zou betekenen dat de captcha bij het registreren niet sterk genoeg is. Bas heeft hier vanmiddag verandering in aangebracht, dus hopelijk zijn automatische registraties nu niet meer mogelijk. Dat neemt echter nog niet weg dat er mogelijk ook personen zijn die zich moedwillig registreren en spam plaatsen. Hier zou een spamfilter een oplossing voor kunnen zijn, dat is iets dat Bas zou kunnen overwegen. Tot die tijd kunnen wij jullie hulp goed gebruiken door spam te melden via een PM naar het meldpunt voor moderatie. Mods zijn niet dag en nacht online maar krijgen wel een notificatie bij zo'n melding en kunnen dan actie ondernemen. Wij doen ons best om er zo snel mogelijk op te reageren.
Er is altijd ruimte voor discussie maar over spam is voor nu denk ik wel even voldoende gezegd. Dit topic blijft gewoon open mits er vanaf nu weer ontopic gereageerd wordt.
Meer informatie dan ik net gemeld heb is er volgens mij niet, dus het lijkt me ook geen meerwaarde hebben om hier verder op door te gaan. Andere off-topic vragen mogen dan ook gewoon via PM :-)
@Blanche; Weet jij toevallig of Bas ook al bezig is geweest met het karma-systeem?
Dit was een duidelijke uitleg, waarvoor dank. Misschien een strak plan dat als dit nog eens gebeurt er direct duidelijke informatie komt en zo'n topic dus niet nodig is.
Een werkpunt is dus de communicatie tussen leden<->moderators<->bas verbeteren.
Dat vind ik nou een zeer correct politiek antwoord waar de community wat mee kan.
@karl,
Quote:
Voor zover ik begrepen heb was er weer niet gecommuniceerd met de mods. Klopt dat? Hoe weet jij dit deze dingen? Waarom vertel jij deze dingen en Bas niet?
Dat maakt gene ene r**t uit wie of wat er een bericht namens phphulp onder de aandacht brengt. Het is alleen jammer dat het een tijdje heeft geduurd dat er een antwoord kwam. Ook begrijpelijk, mod/admin zijn is nog steeds een menselijke aangelegenheid. Dus ik zie om eerlijk te zijn je hele punt niet. En is een totaal kruisverhoor hoe het e.e.a. werkt achter de schermen ook niet echt van belang.
Het is misschien even een leermoment voor de crew hier om zoiets wat sneller op te pakken. En dan nog liever even het knopje delete in te drukken, dan verantwoordelijkheid af te leggen. Want uiteindelijk was de spam het probleem, niet zo zeer hoe het in de toekomst aangepakt moet worden. Dat is een totaal andere discussie.
Bart V B op 29/12/2010 22:48:33:
Dat is een totaal andere discussie.
maar toch ook een discussie die van belang is.
Tuurlijk is die discussie ook van belang, maar dat is een andere dan je groen en geel ergeren aan spam op een forum, waardoor er verschillende onvreden door elkaar worden gegooid. Lees het topic nog maar eens terug.
Daarin lopen diverse discussies door mekaar heen:
-> Veel spam op het forum (Dat is de discussie hier.)
-> Vanuit de crew geen ventilatie naar de community toe
-> Ene Bas word weer eens aan de edele delen opgehangen.
-> Nog meer onvreden omdat men op het idee kwam om eens te gaan lopen klagen.
enz.
En dat is volgens mij dan ook niet de bedoeling van dit topic.
Zeker al niet een topic om mensen op hun verantwoordelijkheid met een kruisverhoor te gaan lopen degraderen. (En dat gebeurd hier nu wel een klein beetje.)
Niet dat ik dat goed praat, maar je kan het ook meters uitmekaar trekken zonder negatief te zijn. Misschien wel beter gezegt objectief te blijven.
Ik denk dat deze laatste post van Bart de spijker aardig op zijn kop slaat en dat dat een mooie conclusie is van deze discussie. Ik sluit dit topic nu en laten we dan weer verder gaan met waar we (ook) goed in zijn: elkaar helpen met webdevelopment problemen.