Spam.
Waarom zijn deze niet weg wanneer wij ingelogd zijn? Nu heb ik rechts een vierkante banner, en boven naast het PHP Hulp logo een langwerpige banner.
Hopelijk komt er nog een update zodat leden de banners uit kunnen schakelen.
Ik vind met name de reclamebanners die TUSSEN de reacties in een topic staan érg irritant en storend. Dan heb ik dus een reactie geplaatst, en dan wil ik de vorige reactie nog even nalezen om te kijken of mijn reactie daar goed op aansluit, maar in plaats dat ik de vorige reactie zie, zit ik dan tegen een banner aan te kijken. Dit beinvloedt op een nadelige wijze de user experience van de website en doorbreekt het natuurlijke kijkpatroon van een bezoeker. Ik hoop dan ook dat deze banners eruit worden gesloopt (of dat je ze als member kunt uitschakelen).
Gebruikt deze site ads? Ik heb adblock altijd aan :|. Moet ik adblock uitdoen voor dit forum.
Waarom zou je nog inloggen als je met de zelfde spam lastiggevallen wordt, dan wanneer je niet ingelogd bent. Het nieuwe ontwerp is super, maar die troep moet er naar mijn mening uit! Dat is gewoon lastigvallen van de leden, met troep waar wij toch nooit op klikken. Dus het nut is er ook niet, geen klikken is geen geld!
Ozzie PHP op 17/10/2012 08:52:10:
Blijkbaar moet er geld verdiend worden... het nieuwe ontwerp moet ergens van worden betaald ;-)
Hoezo moet het ontwerp betaald worden, neem aan dat Bas dit heeft ontworpen en neem dus aan dat hij dit vrijwillig doet voor de community. En anders zijn hier nog genoeg andere active leden die iets kunnen/willen ontwerpen en/of programmeren :-)
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft Bas tegenwoordig (part-time) designers en programmeurs in dienst.
Wouter J, heeft veel kennis over HTML/CSS en PHP.
SanThe en Aar, zijn ook zeer goed met PHP/MySQL
En zo hebben we nog een paar slimme koppies hier zitten, scheelt geld en waarschijnlijk vinden ze het ook nog eens leuk om een bijdrage te leveren.
Maarja, als de spam ad's maar weggaan voor ingelogde leden! ;)
Ozzie PHP op 17/10/2012 11:46:23:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft Bas tegenwoordig (part-time) designers en programmeurs in dienst.
Dan is die zwaar dom bezig:D
Dat weet jij helemaal niet en lijkt me een beetje een kort door de bocht opmerking. Hangt er helemaal vanaf wat de kosten zijn, en wat het oplevert!
Ozzie PHP op 17/10/2012 12:07:01:
Dat weet jij helemaal niet en lijkt me een beetje een kort door de bocht opmerking. Hangt er helemaal vanaf wat de kosten zijn, en wat het oplevert!
Mee eens, maar ook deel ik de mening Hertog Jan. Waarom geld uitgeven wanneer je een eigen arsenaal hebt aan programmeurs en designers die graag een steentje bij willen dragen aan deze community?
Dat is een persoonlijke keuze en daar kan alleen Bas op antwoorden. Maar heel simpel voorbeeldje, als je iemand in dienst hebt kun je aan diegene bepaalde eisen stellen (wanneer iemand aanwezig moet zijn, wanneer een bepaald project moet worden opgeleverd enz.). Deze eisen kun je niet stellen aan vrijwilligers. Ik kan me voorstellen dat als je mensen in dienst hebt je slagvaardiger en efficiënter te werk kan gaan. Maar nogmaals, alleen Bas kan hier op antwoorden. Wij kunnen niet meer doen dan speculeren.
Dat ben ik niet met je eens, ook vrijwillers horen zich aan aspraken, schema's en planningen te houden. Het kan niet zo zijn omdat ik het 'vrijwillig' doe, ik zelf bepaal wanneer ik er eens naar zal kijken. Ik heb veel vrijwilligers werk gedaan, en ook daar worden afspraken, richtlijnen, deadlines en schema's gehanteerd.
Als je een opdracht aanneemt, of je nu vrijwiller bent of zzp'er zul je je aan je verplichtingen moeten voldoen. Dit kan mondeling of schriftelijk vastgelegd zijn.
Het is maar een voorbeeldje hè :)
Feit is gewoon dat als je mensen in loondienst hebt (of op freelance basis inhuurt), je over het algemeen efficiënter te werk kunt gaan.
Gewijzigd op 17/10/2012 12:29:56 door Ozzie PHP
Dit is een groot project, vooral voor externe, aangezien die eerst moeten kijken hoe de site is opgezet. Om zo geen wijzigingen te doen, die een verkeerde uitpak kunnen hebben.
Geld betalen geeft lang niet altijd de garantie dat je krijgt wat je verwacht. Ook mensen die geld vragen kunnen beperkte tijd hebben, of weinig motivatie hebben. Het blijft toch altijd aan de personen liggen die met het project gemoeit zijn of het een succes gaat worden. of het nu tegen betaling is of niet.
Ook heeft efficientie in een team met verschillende zzp'ers natuurlijk nooit te maken omdat ze betaald krijgen. Kunnen de mensen wel samenwerken? Zitten er niet een paar eigenwijze mensen bij etc.
Gewijzigd op 17/10/2012 12:34:35 door Chris PHP
Ander voorbeeld: Jantje en Pietje vragen aan jou of jij hun auto wil wassen. Bij Jantje is het een vriendendienst, maar van Pietje krijg je voor de klus 200,-! Ik heb zo'n vermoeden dat jij liever Pietjes auto wast, omdat je daar 200,- euro voor krijgt. Je zult er vast goed je best voor doen! Pietje mag verwachten dat jij voor die 200,- z'n auto laat blinken als nooit tevoren. Als jij dan een paar vlekjes op een van de velgen laat zitten, dan mag hij jou daar gerust op aanspreken. Hij heeft je immers 200,- euro betaald. Zouden diezelfde vlekjes op de auto van Jantje zitten, tja... dan zal Jantje veel minder kritisch zijn. Hij is al lang blij dat jij gratis zijn auto wast en heeft dan ook niet zo heel veel te "eisen".
Naja, tis maar een voorbeeldje, maar zo kijk ik er tegenaan... en nu hou ik erover op :-)
Ik vind het overigens vreemder dat je reclame op dit forum zet en niet eerst om een donatieknop voor paypal maakt? lijkt me veel handiger. ik denk dat er best wel menig mens is die een kleine bijdrage willen leveren.
Quote:
10. De advertentie posities zijn gewijzigd; geen skycraper meer en de leaderboard en rectangle zullen altijd boven de leeslijn worden getoond
11. Het is ook voor leden niet meer mogelijk om deze advertenties uit te zetten bij hun voorkeuren aangezien de advertenties deel uit maken van de website. Irriteer je je eraan? Wij kunnen er niets aan doen, maar een adblocker wel.
(bron)
11. Het is ook voor leden niet meer mogelijk om deze advertenties uit te zetten bij hun voorkeuren aangezien de advertenties deel uit maken van de website. Irriteer je je eraan? Wij kunnen er niets aan doen, maar een adblocker wel.
(bron)
Vind het ook zeer storend, vooral omdat je op een normaal scherm (1024x800 als ik me niet vergis) geen content meer ziet door die idiote advertentie die heel het forum naar beneden trekt en een grote witte ruimte houdt.
Offtopic:
Maar wees gerust, ik ben al bezig met een PHPhulp- script. Hiermee zal ik wat dingen aanpassen die, naar mijn mening, gewoon horen.
vallen niet werkende afbeeldingen daar ook onder Eddy? :D
[/quote]
Dus leden verplichten software te installeren om ad's uit te krijgen, waar wij in de eerste instantie zoiezo al niet op klikken!? Wat een beleid zeg.
belijd*