Spambots?
ik heb een PHPBB forumpje, en ik zit met dit probleem:
elke dag, registreert er opnieuw een gebruiker, die komt uit de USA, en is duidelijk een spambot.
dan verwijder ik die gebruiker maar weer, maar de volgende dag is ie alweer met een andere naam geregistreert, hij heeft alleen altijd dezelfde woonplaats, ICQ nummer, MSN adres, etc.
alleen is elke dag zijn ipadres anders, en heeft ie ook een ander emailadres.
het is natuurlijk niet zo fijn om die gebruiker elke dag te moeten verwijderen, dus hoe kan ik tegengaan dat die gebruiker zich registreert?
is er misschien een bepaalde PHPBB module voor?
Jesse
PS: het is een PHPBB2 forum
Zorg ervoor dat ze een activatiemail krijgen of dat jij moet goedkeuren ofzo...of blokkeer het ip adres...
Handmatige activatie lijkt me het beste, maar is onaandoenbaar voor een vrij druk forum met veel nieuwe leden per dag.
De captcha is ook gekraakt verder...
Is het een optie om eens te upgraden naar phpBB 3 soms?
Die schijnt nog beter beveiligd te zijn met betere captcha technieken...
En upgraden naar phpBB 3 is geen optie, het is van een klant van me, hij wil al die opties/mods van Cash System, Shop System, Lottery enzo erbij hebben.
En voorzover ik weet zijn die er niet voor phpBB 3.
JesseSar schreef op 26.11.2008 12:08:
Het staat al ingesteld dat ze een activatiemail krijgen, en die word ook steeds gewoon geactiveerd :S.
geloof het of niet, maar spambots zijn al in staat om bevestigingsmailtjes uit te lezen en zichzelf al te activeren.
Ik dacht dat op phpBB.nl wel tips stonden voor phpBB2 om spambots te weren.
Misschien een tip om de get-waarde waarin de registratiepage wordt aangeroepen eens te veranderen?
of maak gewoon zelf even nog een hidden veldje bij...die moet leeg zijn enzo ;)
Bouw een moeilijke captcha in, dat helpt meestal. Mits je een goede hebt en niet zo'n captcha van 20 regels die hier in de library staan...
dan kunnen we meteen ook zien of het een spambot is of een gewone persoon.
je kan uiteraard nog een extra beveiliging inwerken dmv een foto die ze moeten overtypen...dit is meestal een goede beveiliging...
een Captcha bedoel je?
wat is de naam van dit forum?
Of maak iets waarme ze een rekesom moeten oplossen, en dan wel in woorden:
"Hoeveel is 1 samen met 1?"
Knappe bot die dat snapt.
Aar schreef op 26.11.2008 14:18:
Dat zit standard al in phpBB 2.0.13 dacht ik (of .17).
ja dan word het dus
Hoeveel is één samen met één.
want anders gaat hij alle mogelijk heden met 1 en 1 proberen :)
1 + 1 = 2
1 - 1 = 0
1 * 1 = 1
1 : 1 = 1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
Als je een bot handmatig configureerd, kom je alsnog door zo'n "beveiliging". Voornamelijk omdat dat soort vragen van te voren zijn ingesteld...
bv je maakt 10 vragen.
of je maakt één variabel dat daar ook twee drie vier vijf en zes kan staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
Tikkes schreef op 26.11.2008 12:56:
je kan uiteraard nog een extra beveiliging inwerken dmv een foto die ze moeten overtypen...dit is meestal een goede beveiliging...
Dat werkt ook allang niet meer als het een beetje goede botter is. Je had toendertijd voor de adult branche op internet het programma dream-submitter. Kan je allerlei galleries bij TGP's aanmelden. Kan je dan allemaal automatiseren, elk plaatje e.d. kon dat programma uitlezen en zelf overtypen.
Jullie hebben iig de bedoeling van activatie maitljes verkeerd begrepen. Iedere bot kan een connectie leggen met een IMAP/POP3 server om vervolgens mailtjes te openen. Maar het is juist de bedoeling dat je zeker weet dat het email adres dat is opgegeven van de registrant is.
Ik heb hier een link naar phpbb.com:
http://www.phpbb.com/londonvasion/
In 1 van de filmpjes legt een moderator uit van phpbb.com hoe je die nare vervelende uit de pot gerukte bods tegen kan gaan :).
Mr. de Jong
misschien is het wel helemaal geen bot, hij reageert ook gewoon op pm's enzo.
Lol dan zit je em voor niets te verwijderen :P
of iets met flash wat beweegt..