spatie in $_GET
www.test.nl?x=bla test . En dan voer ik een query op $_GET['x'] , of ik echo het. Krijg ik alleen het stukje tot bla te zien.
Weet iemand wat het precieze probleem is en oplossing?
EDIT: zie mijn laatste post onderaan!
Wanneer er een spatie in $_GET is , (%20). Dan wordt dit niet gezien door php. Stel dit is de url. Weet iemand wat het precieze probleem is en oplossing?
EDIT: zie mijn laatste post onderaan!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Orhan T
Wat doe je. Wat wil je doen. Hoe doe je het op dit moment?
Dat maakt op zich niet veel uit, ik wil graag een antwoord op mijn vraag. (Ik snap dat je het goed bedoelt. )
Ga naar https://secure18.easycgi.com/phpinfo.php?test=abc%20abc
Scroll naar 'PHP Variables' en zoals je bij '_GET["test"]' ziet heeft $_GET["test"] de waarde 'abc abc'.
Bedankt voor je reactie. Bij mij werkt het vreemd genoeg niet. Weet jij misschien met welke instelling dit te maken heeft?
Geen idee...
@Aron,
Ja dat kan, maar je weet niet waarvoor de TS het wil gebruiken.
Laat je code eens zien, 99% kans dat daar de fout zit.
Ik zou sowieso geen spatie in een URL doen. Ook niet %20. Ik zou het altijd oplossen met een -, _ of +.
Ik kan Aron's manier gebruiken, door %20 te vervangen voor een spatie met een replace functie.
Of ik gebruik urlencode.
Voor mij is het makkelijkst om de replace functie te gebruiken.
Zie mijn post daar boven . :)
Ik gebruik nu dus urlencode, maar ik gebruik toch liever %20. Ik zie net dat hier lokaal %20 ook werkt!
Weet iemand door welke configuratie dit niet werkt? Of weet iemand waar ik op moet zoeken. Ik heb al zitten zoeken maar niks gevonden.
Alleen nu heb ik mod_rewrite toegepast, en mijn urls waar er procent tekens gebruikt worden werken niet. Hoe komt dit? Ik heb in de flags NE gezet maar dat hielp ook niet.
Weet iemand de oplossing/probleem?