spaties in array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arnold K

Arnold K

17/03/2006 20:40:00
Quote Anchor link
Hallo,

Als ik bijvoorbeeld een array heb met meerdere waardes zoals bijvoorbeeld: "maak uw keuze", "Warner Bros", "Universal" etc.

en ik ga controleren of iemand wel een maatschappij geselecteerd heeft ( de uitkomst is bijvoorbeeld: Warner Bros, dan geeft die alleen maar 'Warner' aan en geen 'Warner Bros', ik heb dit ook al geprobeerd: Warner Bros, dan wordt het wel goed weergegeven op de volgende pagina, maar als ik dan naar de vorige pagina heen ga omdat er iets anders niet goed gepost is, dan is het selectielijstje niet meer geselecteerd op de geposte waarde. Terwijl dit met een woord zonder spaties wel goed gaat.

Wie snapt mij nog? En wie weet hier een oplossing voor.

Alvast bedankt,

ARnold

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 16:31:17

Willem Jan Z

Willem Jan Z

17/03/2006 20:41:00
Quote Anchor link
Een stukje code is wel handig...
Gewijzigd op 17/03/2006 20:42:00 door Willem Jan Z

17/03/2006 20:51:00
Quote Anchor link
Het invullen van dit soort dingen is altijd gezijk omdat je niet kunt zeggen: selected=...., je moet in de tag checked/selected zeggen dus wat het meest gedaan word is met een for/while lus ze oproepen en dan checken of de actieve <select> degene is die selected moet zijn, dus iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$selected
=$_POST['naam'];
for($i=0; $i<count($array)-1; $i++){
if($array[$i] != $selected){
echo('<option ......>'.$array[$i].'</option>';
}
else{
echo('<option ...... selected>'.$arrary[$i].'</option>';
}
}

?>

Arnold K

Arnold K

17/03/2006 21:09:00
Quote Anchor link
Ik heb het als volgt gedaan:

<select name="maatschappij">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$maatschappij
= array ("Maak&nbsp;uw&nbsp;keuze", "Paramount&nbsp;pictures", "Universal&nbsp;Pictures", "Sony&nbsp;Pictures", "Warner&nbsp;Bros", "Fox&nbsp;Video", "A&nbsp;Film", "DFW", "Bridge", "Indies", "Buena&nbsp;Vista", "Videofilme", "Filmfreak", "RCV", "Lucasfilm", "Miramax", "Columbia&nbsp;Pictures", "Dreamworks", "Lime-lights", "Pixar", "Homescreen", "Just&nbsp;entertainment", "Focus&nbsp;film&nbsp;fact", "H.O.M.&nbsp;Vision", "Paradiso&nbsp;H.E.", "Total&nbsp;film H.E.", "VTC&nbsp;Media", "Onbekend" );

foreach($maatschappij as $maatschappij)
{

echo "<option value=".$maatschappij.""; if ($_POST['maatschappij'] == $maatschappij) { echo " selected"; } echo ">".$maatschappij."</option>";

}

?>

</select>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.