spaties in bestandsnamen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frans van Berendonk

Frans van Berendonk

21/05/2007 14:55:00
Quote Anchor link
Ik heb een script wat .JPG's kan uploaden, dat werkt allemaal prima. Ik heb een check op extensie, omdat blijkbaar alleen van JPG's een thumbnail gemaakt kan worden. Tot zo ver is dat OK, maar wanneer je een image upload met een spatie erin, kom ik in de problemen. Als ik een image wil deleten met UNLINK wordt alles na die spatie genegeerd.

'streetz visite.jpg' wordt netjes geupload, komt in de goede directory, en de thumbnail 'streetz visite.jpg.thumb.jpg' wordt netjes aangemaakt. Verwijderen ging echter niet, en als ik de filenames in de browser laad zie ik dat de query de volgende bestanden probeert te deleten:

'streetz visite.jpg wordt gelezen als 'streetz'
en 'streetz visite.thumb.jpg' als 'streetz.thumb.jpg'

DUS... zijn spaties uberhaupt mogelijk? Of zou ik die bij het uploaden moeten vervangen door een underscore? Of juist bij het verwijderen, waar het problemen geeft?

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 20:25:54

GaMer B

GaMer B

21/05/2007 15:03:00
Quote Anchor link
Gebruik de str_replace functie: vervang een spatie met %20.

- SanThe -

- SanThe -

21/05/2007 15:18:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 21.05.2007 15:03:
Gebruik de str_replace functie: vervang een spatie met %20.

Nee, niet doen. Gebruik gewoon NOOIT spaties in bestandsnamen. Gebruik de underscore daar voor.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.