Speciale inlog script
Dennis
25/08/2004 13:58:00Hoihoi,
Ik ben opzoek naar een speciaal inlog script.
Dit inlog script moet een admin en een dealer kunnen inloggen.
Dus als de dealer zijn inlog gegevens intypt dat hij in het dealer menu komt en als de admin zijn inlog gegevens intypt dat hij in het admin menu komt.
Ik heb al aardig wat gezocht op internet maar kan het niet echt vinden.
Kan een van jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Greetz Dennis
Ik ben opzoek naar een speciaal inlog script.
Dit inlog script moet een admin en een dealer kunnen inloggen.
Dus als de dealer zijn inlog gegevens intypt dat hij in het dealer menu komt en als de admin zijn inlog gegevens intypt dat hij in het admin menu komt.
Ik heb al aardig wat gezocht op internet maar kan het niet echt vinden.
Kan een van jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Greetz Dennis
PHP hulp
15/11/2024 09:41:29Alfred -
25/08/2004 14:04:00Steek alles in een db, en zet er een "rang" kolom bij of dergelijk....
bvb
rang 1 = admin
rang 2 = dealer
Laat dan na de controle van user & paswoord de link naar het juiste menu leggen.... En doe op die pagina eventueel nog een extra check of de gebruiker wel degelijk die rechten heeft, zodat hij niet kan cheaten :)
Edit: Typo
bvb
rang 1 = admin
rang 2 = dealer
Laat dan na de controle van user & paswoord de link naar het juiste menu leggen.... En doe op die pagina eventueel nog een extra check of de gebruiker wel degelijk die rechten heeft, zodat hij niet kan cheaten :)
Edit: Typo
Gewijzigd op 25/08/2004 14:04:00 door Alfred -
Dennis
25/08/2004 14:35:00Alfred -
25/08/2004 14:59:00Je maakt een inlogformuliertje aan:
Naam & wachtwoord
Je laat deze gegevens posten,
je haalt de overeenstemmende nickname & wachtwoord & rang uit de db, en kijkt of het wachtwoord matched...
Als dit matched, leg kijk je welke rang deze persoon heeft. Als dit 1 is, link je hem naar bvb admin.php, als dit 2 is, naar dealer.php
Succes ;)
Naam & wachtwoord
Je laat deze gegevens posten,
je haalt de overeenstemmende nickname & wachtwoord & rang uit de db, en kijkt of het wachtwoord matched...
Als dit matched, leg kijk je welke rang deze persoon heeft. Als dit 1 is, link je hem naar bvb admin.php, als dit 2 is, naar dealer.php
Succes ;)