Speciale karakters uit de database halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rogier Hadaleenaccount

Rogier Hadaleenaccount

29/06/2011 20:38:12
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik heb een db met een tabel met de volgende setup:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
id INT(10) AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY,
naam VARCHAR(100)

Nu gebruik ik jQuery autocompleter om een <input type="text"> te autocompleten met de namen die in deze database te vinden zijn. Nu heb ik de namen in de database ingevoerd als: Aléhândrö lëpëz. Maar als ik de autcompleter aanzet komen er op de plaatsen van de "speciale karakters" ruitjes met driehoekjes te staan (in de zin van karakter niet gevonden). Ik wil de input vergelijken met wederom de database, dus ik vroeg me af hoe dit te verhelpen?

(heb al wat dingen geprobeerd met htmlspecialchars en htmlentities, maar snap er niks van)

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 20:44:48

Richard Augspurger

Richard Augspurger

29/06/2011 20:57:30
Quote Anchor link
Maak je gebruik van een query om de naam in de database te doen middels php? Of vul je ze direct in de database in?

Rogier Hadaleenaccount

Rogier Hadaleenaccount

29/06/2011 21:20:58
Quote Anchor link
Via een query

Noppes Homeland

Noppes Homeland

29/06/2011 22:01:27
Quote Anchor link
zorg ervoor dat je overal hetzelfde character set gebruikt en je bent van al je problemen verlost.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.