Speciale tekens verschijnen niet altijd correct

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »
Jos Verstraeten

Jos Verstraeten

19/09/2015 10:31:20
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik zit met een klein probleempje en ik heb geen idee waar het aan ligt,
ik werk met een connectie tussen een flash file en een mysql database met daartussen een php bestand.

Ik probeer losse woorden op te slaan van de flash file naar de database, maar soms zitten daar speciale tekens tussen, geen probleem want dat heb ik opgelost met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
header ('Content-type: text/html; charset=utf-8');
$woord = mysql_real_escape_string($_GET['woord']);
$woord =  utf8_decode ($woord);

(de database staat op utf8_general_ci )

En het meest vreemde vind ik dat het soms werkt en soms niet bijvoorbeeld als ik André invoer dan krijg ik in 95% van de gevallen "André" in mijn database en in de andere 5% "Andr?". Heeft iemand een idee of dit aan de php code ligt of aan de flash file?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 08:58:27

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/09/2015 13:48:08
Quote Anchor link
- waarom utf8_decode? waarom maak (en laat) je niet alles UTF-8?
- hoe maak je een verbinding met je database?
- EDIT doe je dit op verschillende plaatsen op verschillende manieren?
- wat jij hierboven aangeeft is een collation, geen character encoding; dat zijn twee compleet verschillende dingen
- heb je gelocaliseerd waar het probleem zit? werkt je code wel goed zonder tussenkomst van Flash?

Wat is character encoding
Ook in die thread Collation is niet hetzelfde als character encoding
Gewijzigd op 19/09/2015 14:59:04 door Thomas van den Heuvel

Jos Verstraeten

Jos Verstraeten

20/09/2015 14:25:08
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie Thomas,

ik doe utf8_decode omdat ik van een iso character set kom en ik deze wil opslaan als utf8 in de database.
Ik denk dat de verbinding met de database correct is (en gebeurd slechts 1 keer) omdat in 95% van de gevallen het wel goed opslaat. Moet ik die utf8_decode weglaten dan?

Om eerlijk te zijn denk ik dat het probleem hem in de flash file zit aangezien het 95% van de keren goed gaat en slechts 5% fout gaat, maar ik vind ook geen fout in de flash file aangezien alles telkens op dezelfde manier opgeslagen wordt ...

Alvast bedankt!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/09/2015 14:43:03
Quote Anchor link
Uhm... utf8_decode() vertaalt een string van UTF-8 naar een ISO-8859-1 encodering. Dat komt mij wat vreemd over als je het als UTF-8 wilt opslaan?

Maar, en daarom vroeg ik hier naar, er kan nog meer aan de hand zijn met je database.

Stel dat je een UTF-8 tabel hebt (of liever gezegd, utf8, zoals MySQL UTF-8 noemt). Als je niet bij het maken van een verbinding met je database aangeeft via welke character encoding je wilt communiceren is er een grote kans dat MySQL de default latin1 pakt (dit is nagenoeg equivalent aan ISO-8859-1).

Maar omdat MySQL zelf ziet dat je vervolgens data wilt opslaan in een utf8 tabel zal deze zelf de latin1-encoded data omzetten naar utf8. Maar mogelijk was de aangeleverde data juist UTF-8 ge-encodeerd. MySQL voert dan dus een vertaling naar UTF-8 teveel uit. Daarom is het heel belangrijk dat je expliciet aangeeft in welke encoding je communiceert (via een _set_charset() functie of methode) en je ook zorg draagt dat de data die je aanlevert ook daadwerkelijk zodanig ge-encodeerd is.

Andersom, bij het uitlezen, gebeurt er iets soortgelijks: als jij een utf8-tabel hebt (hierbij nemen we ook aan dat de data in die tabel op een juiste wijze ge-encodeerd is) en je vraagt informatie op zonder dat je ook hier aangeeft wat de character encoding is waarin je wenst te communiceren, dan is wederom de kans groot dat de default "latin1" wordt gepakt. MySQL is dan wederom zo intelligent dat deze je utf8-data terugvertaalt naar latin1 (oftewel ISO-8859-1).

Mja, en als je dan vervolgens in je HTML-document een metatag of header zet met charset=UTF-8 dan ben je nat want de encodering van je document sluit dan niet aan bij de encodering van de data die je afdrukt...

EDIT: Het gaat ook "goed" zolang je maar niet de juiste character encoding instelt bij het maken van een connectie: bij het wegschrijven vindt een dubbele vertaling naar UTF-8 plaats, en bij het uitlezen van je data wordt deze dubbele vertaling weer ongedaan gemaakt, maar ondertussen is de data in je database wel in zekere zin corrupt. Deze corruptie komt pas naar voren als je op een juiste manier gaat communiceren met je database. Het kan dus best zijn dat Flash al op de juiste manier met je database communiceert, en je PHP-code niet.

Daarom vroeg ik ook: hoe communiceer je met je database: hoe sla je data op, hoe lees je data uit? Werkt dit ook zonder tussenkomst van Flash?

Ik heb eigenlijk nog steeds dezelfde vragen...
Gewijzigd op 20/09/2015 14:49:22 door Thomas van den Heuvel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.