Spellingscontrole-online.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 12:05:09
Quote Anchor link
Ik heb onlangs een nieuwe website gelanceerd: http://spellingscontrole-online.nl/
Ja, zeeeeeer basis. Echt maar 1 pagina.

Iemand tips?
Let wel: zet even je eigen spellingscontrole in je browser uit ;).

Wat ik nog wil maken: dat het via jQuery.ajax() direct gebeurt bij typen (on-the-fly).
En eventueel opslaan (ala jsFiddle etc)

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 13:55:35

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

29/09/2012 12:09:49
Quote Anchor link
Klopt het dat hij alleen "controleert" en niet "verbetert"?

Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/09/2012 12:10:33
Quote Anchor link
Controleer werkt wel, maar waar is de verbeter?
En je echo de array met woorden

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 12:18:29
Quote Anchor link
Klopt.
Foutieve woorden kan hij niet verbeteren: het is niet duidelijk welk woord je bedoelt ;)
Ik wil nog wel iets gaan maken dat je (door erop te klikken) een ander woord wat er op lijkt, kan kiezen.

Wel verbetert hij (zo goed mogelijk) de interpunctie, enters en dat soort dingen.

Was nog een klein foutje Tobias. Eigenlijk niet: ik was er net mee bezig.
Gewijzigd op 29/09/2012 12:19:43 door Eddy E

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 15:02:41
Quote Anchor link
misschien als je een <select> daarvan maakt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/09/2012 15:37:25
Quote Anchor link
Grappig, ik typ in "wad gebeurd er" en dat vindt ie gewoon goed.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

29/09/2012 15:38:52
Quote Anchor link
Ja, dat is in Word toch ook?
Wad is een normaal woord hoor.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 15:40:11
Quote Anchor link
het is een spellingscontrole, geen gramatica controle.

iets wat misschien wel leuk als uitbreiding zou zijn

Niels K

Niels K

29/09/2012 15:51:27
Quote Anchor link
Quote:
Het is een spellingscontrole, geen gramatica grammatica controle.

;-)

Grammatica controle is wel lastig om te bouwen hoor. Wat je iig kan doen is het verbeteren van de spelling.
Gewijzigd op 29/09/2012 15:51:54 door Niels K

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/09/2012 17:13:10
Quote Anchor link
Als het gaat om het controleren van woorden of ze goed gespeld zijn, dan moet je er één invoerveld van maken in plaats van een complete textarea. Dat doet namelijk suggereren dat je een tekst kunt invullen en dat die tekst wordt gecontroleerd. Mijn simpele voorbeeldje "wad gebeurd er" zou nu goedgekeurd worden terwijl dat hartstikke fout is.

In plaats van een textarea kun je dus beter één invoerveld plaatsen waar je dan als bijschrift bij zet: "voer woord in" of iets dergelijks.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 17:25:32
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 29/09/2012 15:51:27:
Quote:
Het is een spellingscontrole, geen gramatica grammatica controle.

;-)

Grammatica controle is wel lastig om te bouwen hoor. Wat je iig kan doen is het verbeteren van de spelling.

Je denkt denk ik iets te moeilijk. Ik weet dat jij zeker meer ervaring dan mij hebt in PHP maar als je nou een zin ontleed heb je persoonlijk voornaamwoorden, werkwoorden, lidwoorden, etc. Als je die allemaal in die tabellen zet dus bijvoorbeeld:

Lidwoorden
1 de
2 het
3 een

Werkwoorden
1 loop lopen gelopen liepen loopt
2 zie zien gezien zagen ziet
3 wijs wijzen gewezen wezen wijst

etc... dan kun je er wel een soort ritme ingooien, vraagtekens en komma's herkennen? Zie ik het nu te makkelijk of klopt het ongeveer wat ik zeg?

Toevoeging op 29/09/2012 17:26:41:

het word wel een gigantische database, maar uiteindelijk niet al te moeilijk denk ik.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/09/2012 17:31:30
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/09/2012 17:13:10:
In plaats van een textarea kun je dus beter één invoerveld plaatsen waar je dan als bijschrift bij zet: "voer woord in" of iets dergelijks.

Maar als ik een hele lap tekst wil controleren moet ik dan alles woord voor woord controleren?

Wat ik me wel afvraag: Met automatische spellingscontrole in Word, Outlook, IE, GC en weet ik waar nog meer --> Wat is het nut van deze site?

- SanThe -

- SanThe -

29/09/2012 17:40:25
Quote Anchor link
Zeer moeilijk onderwerp.

Foutloos:
Quote:
Spel links controle is en zeer complex gedoe met aller lij vreemde taal dingen er in. Als je dan ook noch de zinsbouw en grammatica wil controleren bent je al helemaal zoet.

Alle woorden bestaan maar er klopt uiteraard geen barst van.
Gewijzigd op 29/09/2012 17:46:38 door - SanThe -

Niels K

Niels K

29/09/2012 17:47:45
Quote Anchor link
Quote:
Alle woorden bestaan maar er klopt uiteraard geen barst van.

Inderdaad, en ga dat maar eens goed krijgen ;-)

@Albert

Zet het eens om in code ;-)

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 18:44:22
Quote Anchor link
@ Santhe: inderdaad, dat is gewoon goed. Net als "wad". Wat kan een (stomme) computer daar aan doen? Niets: daar krijgt elke Nederlander minimaal 5 jaar verplicht taal/spelling. Daarmee beheers je dan net de basisschool-lijn, maar dat is voldoende om normale zinnen te maken.

@ Niels: dat is inderdaad onmogelijk. Voor hetgeen ik nu heb (dus wat enters, hoofdletters + controel woord) zijn al bijna 200 regels nodig. Wel met commentaar en genoeg 'ruimte', maar 't is niet even 2 functies eroverheen gooien ;).

@ Ozzie: hoe heten die dingen rondom de Waddenzee ook al weer?

@ Niels: grammatica-controle is heel lastig. Word heeft wel iets (de groene streepjes), maar dat is ook zeer beperkt. Goede controle moet je ook zinsontleding voor doen: een persoonsvorm vinden. Dat doe je door een vraagzin te maken en/of de tijd te veranderen.... laat jij dat een computer maar eens doen...

Ik werk nu trouwens ook elk woord en eindsymbool (als punt, vraagteken, puntkomma, komma, enter etc) af.

Niels K

Niels K

29/09/2012 18:48:40
Quote Anchor link
Quote:
grammatica-controle is heel lastig. Word heeft wel iets (de groene streepjes), maar dat is ook zeer beperkt. Goede controle moet je ook zinsontleding voor doen: een persoonsvorm vinden. Dat doe je door een vraagzin te maken en/of de tijd te veranderen.... laat jij dat een computer maar eens doen...

Ik werk nu trouwens ook elk woord en eindsymbool (als punt, vraagteken, puntkomma, komma, enter etc) af.

Jep! Ik heb ooit wel eens een keer een poging gedaan, maar dat was niet heel denderend. Daarnaast is de grammatica controle in word echt slecht.

Wat je kan doen is een database met alle Nederlandse woorden downloaden (opentaal.org?) en op basis van wat vergelijkingen het welbekende 'Bedoelde u niet' verhaal maken.

Niels

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 19:19:59
Quote Anchor link
Daarvoor wilde ik phpspellcheck.com gebruiken. Die woordenlijst gebruik ik ook. Maar dat werkte net niet goed genoeg.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 21:29:28
Quote Anchor link
Niels aan jou de eer, ik ben slechts een 2de jaars leerling op het MBO, ik kan niet eens OOP programmeren.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/09/2012 22:01:06
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 29/09/2012 18:44:22:
@ Ozzie: hoe heten die dingen rondom de Waddenzee ook al weer?

Denk je nu echt daadwerkelijk dat ik niet weet wat wadden zijn? Ik geef alleen aan dat het in de context niet klopt.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 23:41:57
Quote Anchor link
context? je bedoelt grammatica. en eerder is al gezegt dat dit geen grammaticacontrole is maar een spellingscontrole

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/09/2012 01:34:33
Quote Anchor link
Nee context...

Kijk, daar in de verte zie ik een mooi wad.

Hier staat "wad" in de juiste context.

Wad gebeurt hier?

"Wad" is juist gespeld, maar staat niet in de juiste context.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.