Spellingscontrole-online.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 12:05:09
Quote Anchor link
Ik heb onlangs een nieuwe website gelanceerd: http://spellingscontrole-online.nl/
Ja, zeeeeeer basis. Echt maar 1 pagina.

Iemand tips?
Let wel: zet even je eigen spellingscontrole in je browser uit ;).

Wat ik nog wil maken: dat het via jQuery.ajax() direct gebeurt bij typen (on-the-fly).
En eventueel opslaan (ala jsFiddle etc)

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 02:56:05

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

29/09/2012 12:09:49
Quote Anchor link
Klopt het dat hij alleen "controleert" en niet "verbetert"?

Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/09/2012 12:10:33
Quote Anchor link
Controleer werkt wel, maar waar is de verbeter?
En je echo de array met woorden

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 12:18:29
Quote Anchor link
Klopt.
Foutieve woorden kan hij niet verbeteren: het is niet duidelijk welk woord je bedoelt ;)
Ik wil nog wel iets gaan maken dat je (door erop te klikken) een ander woord wat er op lijkt, kan kiezen.

Wel verbetert hij (zo goed mogelijk) de interpunctie, enters en dat soort dingen.

Was nog een klein foutje Tobias. Eigenlijk niet: ik was er net mee bezig.
Gewijzigd op 29/09/2012 12:19:43 door Eddy E

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 15:02:41
Quote Anchor link
misschien als je een <select> daarvan maakt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/09/2012 15:37:25
Quote Anchor link
Grappig, ik typ in "wad gebeurd er" en dat vindt ie gewoon goed.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

29/09/2012 15:38:52
Quote Anchor link
Ja, dat is in Word toch ook?
Wad is een normaal woord hoor.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 15:40:11
Quote Anchor link
het is een spellingscontrole, geen gramatica controle.

iets wat misschien wel leuk als uitbreiding zou zijn

Niels K

Niels K

29/09/2012 15:51:27
Quote Anchor link
Quote:
Het is een spellingscontrole, geen gramatica grammatica controle.

;-)

Grammatica controle is wel lastig om te bouwen hoor. Wat je iig kan doen is het verbeteren van de spelling.
Gewijzigd op 29/09/2012 15:51:54 door Niels K

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/09/2012 17:13:10
Quote Anchor link
Als het gaat om het controleren van woorden of ze goed gespeld zijn, dan moet je er één invoerveld van maken in plaats van een complete textarea. Dat doet namelijk suggereren dat je een tekst kunt invullen en dat die tekst wordt gecontroleerd. Mijn simpele voorbeeldje "wad gebeurd er" zou nu goedgekeurd worden terwijl dat hartstikke fout is.

In plaats van een textarea kun je dus beter één invoerveld plaatsen waar je dan als bijschrift bij zet: "voer woord in" of iets dergelijks.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 17:25:32
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 29/09/2012 15:51:27:
Quote:
Het is een spellingscontrole, geen gramatica grammatica controle.

;-)

Grammatica controle is wel lastig om te bouwen hoor. Wat je iig kan doen is het verbeteren van de spelling.

Je denkt denk ik iets te moeilijk. Ik weet dat jij zeker meer ervaring dan mij hebt in PHP maar als je nou een zin ontleed heb je persoonlijk voornaamwoorden, werkwoorden, lidwoorden, etc. Als je die allemaal in die tabellen zet dus bijvoorbeeld:

Lidwoorden
1 de
2 het
3 een

Werkwoorden
1 loop lopen gelopen liepen loopt
2 zie zien gezien zagen ziet
3 wijs wijzen gewezen wezen wijst

etc... dan kun je er wel een soort ritme ingooien, vraagtekens en komma's herkennen? Zie ik het nu te makkelijk of klopt het ongeveer wat ik zeg?

Toevoeging op 29/09/2012 17:26:41:

het word wel een gigantische database, maar uiteindelijk niet al te moeilijk denk ik.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/09/2012 17:31:30
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/09/2012 17:13:10:
In plaats van een textarea kun je dus beter één invoerveld plaatsen waar je dan als bijschrift bij zet: "voer woord in" of iets dergelijks.

Maar als ik een hele lap tekst wil controleren moet ik dan alles woord voor woord controleren?

Wat ik me wel afvraag: Met automatische spellingscontrole in Word, Outlook, IE, GC en weet ik waar nog meer --> Wat is het nut van deze site?

- SanThe -

- SanThe -

29/09/2012 17:40:25
Quote Anchor link
Zeer moeilijk onderwerp.

Foutloos:
Quote:
Spel links controle is en zeer complex gedoe met aller lij vreemde taal dingen er in. Als je dan ook noch de zinsbouw en grammatica wil controleren bent je al helemaal zoet.

Alle woorden bestaan maar er klopt uiteraard geen barst van.
Gewijzigd op 29/09/2012 17:46:38 door - SanThe -

Niels K

Niels K

29/09/2012 17:47:45
Quote Anchor link
Quote:
Alle woorden bestaan maar er klopt uiteraard geen barst van.

Inderdaad, en ga dat maar eens goed krijgen ;-)

@Albert

Zet het eens om in code ;-)

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 18:44:22
Quote Anchor link
@ Santhe: inderdaad, dat is gewoon goed. Net als "wad". Wat kan een (stomme) computer daar aan doen? Niets: daar krijgt elke Nederlander minimaal 5 jaar verplicht taal/spelling. Daarmee beheers je dan net de basisschool-lijn, maar dat is voldoende om normale zinnen te maken.

@ Niels: dat is inderdaad onmogelijk. Voor hetgeen ik nu heb (dus wat enters, hoofdletters + controel woord) zijn al bijna 200 regels nodig. Wel met commentaar en genoeg 'ruimte', maar 't is niet even 2 functies eroverheen gooien ;).

@ Ozzie: hoe heten die dingen rondom de Waddenzee ook al weer?

@ Niels: grammatica-controle is heel lastig. Word heeft wel iets (de groene streepjes), maar dat is ook zeer beperkt. Goede controle moet je ook zinsontleding voor doen: een persoonsvorm vinden. Dat doe je door een vraagzin te maken en/of de tijd te veranderen.... laat jij dat een computer maar eens doen...

Ik werk nu trouwens ook elk woord en eindsymbool (als punt, vraagteken, puntkomma, komma, enter etc) af.

Niels K

Niels K

29/09/2012 18:48:40
Quote Anchor link
Quote:
grammatica-controle is heel lastig. Word heeft wel iets (de groene streepjes), maar dat is ook zeer beperkt. Goede controle moet je ook zinsontleding voor doen: een persoonsvorm vinden. Dat doe je door een vraagzin te maken en/of de tijd te veranderen.... laat jij dat een computer maar eens doen...

Ik werk nu trouwens ook elk woord en eindsymbool (als punt, vraagteken, puntkomma, komma, enter etc) af.

Jep! Ik heb ooit wel eens een keer een poging gedaan, maar dat was niet heel denderend. Daarnaast is de grammatica controle in word echt slecht.

Wat je kan doen is een database met alle Nederlandse woorden downloaden (opentaal.org?) en op basis van wat vergelijkingen het welbekende 'Bedoelde u niet' verhaal maken.

Niels

Eddy E

Eddy E

29/09/2012 19:19:59
Quote Anchor link
Daarvoor wilde ik phpspellcheck.com gebruiken. Die woordenlijst gebruik ik ook. Maar dat werkte net niet goed genoeg.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 21:29:28
Quote Anchor link
Niels aan jou de eer, ik ben slechts een 2de jaars leerling op het MBO, ik kan niet eens OOP programmeren.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/09/2012 22:01:06
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 29/09/2012 18:44:22:
@ Ozzie: hoe heten die dingen rondom de Waddenzee ook al weer?

Denk je nu echt daadwerkelijk dat ik niet weet wat wadden zijn? Ik geef alleen aan dat het in de context niet klopt.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/09/2012 23:41:57
Quote Anchor link
context? je bedoelt grammatica. en eerder is al gezegt dat dit geen grammaticacontrole is maar een spellingscontrole

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/09/2012 01:34:33
Quote Anchor link
Nee context...

Kijk, daar in de verte zie ik een mooi wad.

Hier staat "wad" in de juiste context.

Wad gebeurt hier?

"Wad" is juist gespeld, maar staat niet in de juiste context.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.