Spelresultaten opslaan
Ik ben bezig met een website waarbij mensen games moeten spelen en daarmee in een toplist kunnen komen. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik het beste gameresultaten op kan slaan in een database, en daarna de resultaten in een Top 20 kan laten zien.
Ik heb momenteel nog niet zo veel online staan (niks eigenlijk).
Ik weet niet of iemand weet hoe ik dit het beste kan doen, ik kan eventueel zelf wat aanpassingen maken.
Heb ik hiervoor HTML 'click-based games' nodig of kan dit ook met Flash? En zou ik dan flash moeten leren of is dit kant en klaar?
Mvg,
Jurrian Nijland
Top 10
Alleen even de limit aanpassen en je bent eigenlijk al klaar.
Om een spel te bouwen is niet echt een kant en klare oplossing.
Wat ik zou doen is eerst een concept bedenken. En dan pas eens gaan nadenken hoe je het wil maken. En als je Flash niet kent tja, webbased misschien?
Dat is al een stuk makkelijker.
Je hebt hoe dan ook (denk ik) kennis nodig van database en natuurlijk ook van de talen waar je de spelletjes in wil maken. Ik weet dat het goed mogelijk is vanuit flash naar een database te schrijven (vraag me niet hoe, ken geen flash of actionscript) maar dan moet je dus wel weten hoe :), en in flash gaat dat met actionscript (voor zover ik weet) dus dat moet je dan wel leren.
de gameresultaten opslaan in een database lijkt me de volgende indeling wel makkelijk (als je dit bedoelt) qua kolommen gewoon de spelersnaam, misschien een ID om het veld uniek te maken (als een speler maar 1 score mag opslaan werkt spelersnaam ook als primarey key) en de score natuurlijk P
Je hebt hoe dan ook programmmeerkennis nodig voor zover(IK) weet is er niks kant en klaar.
Bart V B op 27/07/2010 11:00:13:
Wat ik zou doen is eerst een concept bedenken. En dan pas eens gaan nadenken hoe je het wil maken. En als je Flash niet kent tja, webbased misschien?
En is daar een goede tutorial voor?
Fio na op 27/07/2010 11:02:06:
Als je spelletjes heb (in welke taal of programma dan ook) zou je de resultaten naar een database kunnen schrijven en vervolgens met een query de top20 spelers uit de database halen.
Je hebt hoe dan ook (denk ik) kennis nodig van database en natuurlijk ook van de talen waar je de spelletjes in wil maken. Ik weet dat het goed mogelijk is vanuit flash naar een database te schrijven (vraag me niet hoe, ken geen flash of actionscript) maar dan moet je dus wel weten hoe :), en in flash gaat dat met actionscript (voor zover ik weet) dus dat moet je dan wel leren.
de gameresultaten opslaan in een database lijkt me de volgende indeling wel makkelijk (als je dit bedoelt) qua kolommen gewoon de spelersnaam, misschien een ID om het veld uniek te maken (als een speler maar 1 score mag opslaan werkt spelersnaam ook als primarey key) en de score natuurlijk P
Je hebt hoe dan ook programmmeerkennis nodig voor zover(IK) weet is er niks kant en klaar.
Database kennis heb ik wel, PHP en HTML zijn ook niet echt moeilijk voor me, maar spellen maken daar heb ik nog niet echt heel veel ervaring mee.
Het is de kennis die je hebt van een programmeertaal (php misschien), wat html en een database waarmee je het moet doen.
Stel het word zo'n shoot & run game zal je dus moeten bedenken hoe jij de aanvaller en verdediger dan met mekaar kunt laten vechten. De ene moet je rekenen hoeveel kogels hij heeft verspild, en bij de ander hoeveel leven hij nog heeft. Verdedigd hij zich nog? Dat zijn gewoon allemaal rekensommetjes maken. Meer is het eigenlijk niet.
EDIT
in een notendop dan.
Gewijzigd op 27/07/2010 11:09:33 door Bart V B
hier en registreer in met gebruikersnaam test en wachtwoord test1234. Momenteel werkt tik tak toe niet, daarom ook een rare link. Tik Tak Toe heb ik vanavond af.
Ik heb nog steeds probleempjes met de toplist, maar die zijn nu binnen 10 minuten weg (hoop ik) en ik heb er vanavond ook een layout bij. Een deel is nog Engelstalig maar dit word ook opgelost!
Eventjes om te laten zien hoe ver ik nu ben; kijk Ik heb nog steeds probleempjes met de toplist, maar die zijn nu binnen 10 minuten weg (hoop ik) en ik heb er vanavond ook een layout bij. Een deel is nog Engelstalig maar dit word ook opgelost!