Spelresultaten opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

27/07/2010 10:54:18
Quote Anchor link
Beste,
Ik ben bezig met een website waarbij mensen games moeten spelen en daarmee in een toplist kunnen komen. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik het beste gameresultaten op kan slaan in een database, en daarna de resultaten in een Top 20 kan laten zien.

Ik heb momenteel nog niet zo veel online staan (niks eigenlijk).

Ik weet niet of iemand weet hoe ik dit het beste kan doen, ik kan eventueel zelf wat aanpassingen maken.

Heb ik hiervoor HTML 'click-based games' nodig of kan dit ook met Flash? En zou ik dan flash moeten leren of is dit kant en klaar?

Mvg,
Jurrian Nijland

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 16:00:06

Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:00:13
Quote Anchor link
Resultaten in een top 20 laten zien..
Top 10
Alleen even de limit aanpassen en je bent eigenlijk al klaar.

Om een spel te bouwen is niet echt een kant en klare oplossing.
Wat ik zou doen is eerst een concept bedenken. En dan pas eens gaan nadenken hoe je het wil maken. En als je Flash niet kent tja, webbased misschien?
Dat is al een stuk makkelijker.

Fio na

fio na

27/07/2010 11:02:06
Quote Anchor link
Als je spelletjes heb (in welke taal of programma dan ook) zou je de resultaten naar een database kunnen schrijven en vervolgens met een query de top20 spelers uit de database halen.

Je hebt hoe dan ook (denk ik) kennis nodig van database en natuurlijk ook van de talen waar je de spelletjes in wil maken. Ik weet dat het goed mogelijk is vanuit flash naar een database te schrijven (vraag me niet hoe, ken geen flash of actionscript) maar dan moet je dus wel weten hoe :), en in flash gaat dat met actionscript (voor zover ik weet) dus dat moet je dan wel leren.

de gameresultaten opslaan in een database lijkt me de volgende indeling wel makkelijk (als je dit bedoelt) qua kolommen gewoon de spelersnaam, misschien een ID om het veld uniek te maken (als een speler maar 1 score mag opslaan werkt spelersnaam ook als primarey key) en de score natuurlijk P

Je hebt hoe dan ook programmmeerkennis nodig voor zover(IK) weet is er niks kant en klaar.

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

27/07/2010 11:04:44
Quote Anchor link
Bart V B op 27/07/2010 11:00:13:

Om een spel te bouwen is niet echt een kant en klare oplossing.
Wat ik zou doen is eerst een concept bedenken. En dan pas eens gaan nadenken hoe je het wil maken. En als je Flash niet kent tja, webbased misschien?
Dat is al een stuk makkelijker.

En is daar een goede tutorial voor?

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

27/07/2010 11:07:46
Quote Anchor link
Fio na op 27/07/2010 11:02:06:
Als je spelletjes heb (in welke taal of programma dan ook) zou je de resultaten naar een database kunnen schrijven en vervolgens met een query de top20 spelers uit de database halen.

Je hebt hoe dan ook (denk ik) kennis nodig van database en natuurlijk ook van de talen waar je de spelletjes in wil maken. Ik weet dat het goed mogelijk is vanuit flash naar een database te schrijven (vraag me niet hoe, ken geen flash of actionscript) maar dan moet je dus wel weten hoe :), en in flash gaat dat met actionscript (voor zover ik weet) dus dat moet je dan wel leren.

de gameresultaten opslaan in een database lijkt me de volgende indeling wel makkelijk (als je dit bedoelt) qua kolommen gewoon de spelersnaam, misschien een ID om het veld uniek te maken (als een speler maar 1 score mag opslaan werkt spelersnaam ook als primarey key) en de score natuurlijk P

Je hebt hoe dan ook programmmeerkennis nodig voor zover(IK) weet is er niks kant en klaar.

Database kennis heb ik wel, PHP en HTML zijn ook niet echt moeilijk voor me, maar spellen maken daar heb ik nog niet echt heel veel ervaring mee.

Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:09:04
Quote Anchor link
Nee, er is niet echt sec een tutorial voor het maken van een webbased game.
Het is de kennis die je hebt van een programmeertaal (php misschien), wat html en een database waarmee je het moet doen.

Stel het word zo'n shoot & run game zal je dus moeten bedenken hoe jij de aanvaller en verdediger dan met mekaar kunt laten vechten. De ene moet je rekenen hoeveel kogels hij heeft verspild, en bij de ander hoeveel leven hij nog heeft. Verdedigd hij zich nog? Dat zijn gewoon allemaal rekensommetjes maken. Meer is het eigenlijk niet.

EDIT
in een notendop dan.
Gewijzigd op 27/07/2010 11:09:33 door Bart V B

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

27/07/2010 18:42:52
Quote Anchor link
Eventjes om te laten zien hoe ver ik nu ben; kijk hier en registreer in met gebruikersnaam test en wachtwoord test1234. Momenteel werkt tik tak toe niet, daarom ook een rare link. Tik Tak Toe heb ik vanavond af.

Ik heb nog steeds probleempjes met de toplist, maar die zijn nu binnen 10 minuten weg (hoop ik) en ik heb er vanavond ook een layout bij. Een deel is nog Engelstalig maar dit word ook opgelost!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.