SPL DateTime - Hoe zit die nou in elkaar gestoken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

24/11/2010 22:56:41
Quote Anchor link
Ben op het moment met een boek bezig dat over OOP gaat en dat gebruik maakt van het extenden van de SPL dateTime. Nu ben ik dus eens eerst gaan kijken hoe die er nu uit ziet voordat ik door ga. Maar ik snap de hiërarchie niet.

(zie: http://docs.php.net/manual/en/class.datetime.php)

Quote:
...
public __construct ([ string $time = "now" [, DateTimeZone $timezone = NULL ]] )
public DateTime add ( DateInterval $interval )
public static DateTime createFromFormat ( string $format , string $time [, DateTimeZone $timezone ] )
public DateInterval diff ( DateTime $datetime2 [, bool $absolute = false ] )
...

Ik snap dat er eerst een visibility moet worden gegeven(public/private/private). Dan volgt er optioneel static/abstract, maar dan verwacht ik alleen nog de naam van de method. Maar in dit geval staat nog iets? Nou weet ik dat wat daar staat een naam is van een van de klasse. Maar hoe moet ik dat nou zien? Hoe steekt deze klasse nou in elkaar?

Quote:
(final) [public/private/private] (abstract/static] (?) naam_van_de_method($Properties...)

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 23:05:54

24/11/2010 23:04:24
Quote Anchor link
Intern zijn die methodes overgeërfd van die bepaalde klasse.
Beetje java-like, of andere programmeertaal die correcter (gevorderder) omgaat met OOP.

Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

24/11/2010 23:15:17
Quote Anchor link
Dus het is niet zo dat je dat in je eigen php klasse's ook kan doen? Zij (PHP) kunnen dus zeg maar op method niveau extenden als het waren of klopt dat niet wat ik nu zeg.

24/11/2010 23:27:47
Quote Anchor link
Ik schrijf wat onder voorbehoud, aangezien php dus niet volledig OOP ondersteund. Java kan je overerven van meerdere klasses tegelijk, dat kan php niet. Dat bedoel ik meer.

Jelmer -

Jelmer -

24/11/2010 23:42:11
Quote Anchor link
Ilyes Ahidar op 24/11/2010 22:56:41:
Ik snap dat er eerst een visibility moet worden gegeven(public/private/private). Dan volgt er optioneel static/abstract, maar dan verwacht ik alleen nog de naam van de method. Maar in dit geval staat nog iets? Nou weet ik dat wat daar staat een naam is van een van de klasse.

Volgens mij is het het type van de return value. DateTime::diff geeft een DateInterval object terug, DateTime::createFromFormat geeft een instantie van de DateTime class terug, en DateTime::__construct geeft niets terug (want de constructor kan niets teruggeven :) )

Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

24/11/2010 23:42:41
Quote Anchor link
Ja, dat is wat ik ook bedoelde (behalve dan dat van op method niveau). In ieder geval bedankt. Kan ik weer verder :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.