[spoed] iDEAL betaling + invoer database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tom C

Tom C

25/06/2008 23:01:00
Quote Anchor link
Note: Ik wist niet of ik het in dit forum, of in het 'Database & MySQL' forum moest, dus als het verkeerd staat: sorry daarvoor.

Hallo..

Ik zit met een vrij groot probleem..
Er is helaas spoed bij, maar ik begrijp natuurlijk dat jullie niet altijd tijd hebben. Ik geef het alleen maar even aan, en hoop dat het zsm opgelost wordt.

Ik ben momenteel bezig met een site waarin iDEAL Basic van ING/Postbank is geïntegreerd.
Nu zit ik met een probleem:
Het is de bedoeling dat wanneer mensen hun betaling succesvol hebben afgerond, ze automatisch in een database worden gezet, dmv. een formulier wat ze ingevuld hebben vóórdat ze de betaling bij iDEAL hebben uitgevoerd.

Ik hoop dat het bovenste een beetje duidelijk is.
Ik heb nu namelijk een formulier met PHP gemaakt waarmee mensen in een database worden gezet. Echter, zit hier de iDEAL betaling nog niet in. De iDEAL betaling is er nu wel, alleen wordt de BASIC versie extern via de ING website gedaan. Dus vergaat het formulier eigenlijk...

Ik zat al te denken aan een '1 button, 2 submits' optie, maar die gaat natuurlijk niet op. Dan zouden er al mensen in de database worden gezet die de betaling annuleren, en dat mag natuurlijk niet.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan realiseren, en of dit überhaupt wel mogelijk is? Als mijn verhaal niet duidelijk is, dan wil ik het best proberen nogmaals uit te leggen, je moet alleen wel even aangeven wat er niet precies duidelijk is.

Mvg,
Tom
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom C

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 02:29:12

PHP Newbie

PHP Newbie

25/06/2008 23:04:00
Quote Anchor link
Je gooit alle gegevens + een unieke code in de DB. Dit code stuur je mee naar de postbank en verwacht je ook weer terug, zodra je de code + een succesvolle betaling terug krijgt zet de in de database dat de betaling gelukt is.

Tom C

Tom C

25/06/2008 23:05:00
Quote Anchor link
En weet je zeker dat die code die ik meestuur ook wel degelijk teruggestuurd wordt..?

- -

- -

26/06/2008 08:32:00
Quote Anchor link
Ja, in de iDEAL handleiding staat uitgelegd hoe je eigen gegevens mee kunt sturen.

Tom C

Tom C

26/06/2008 10:55:00
Quote Anchor link
In welke handleiding precies?
Ik heb namelijk al een paar keer de iDEAL Basic handleiding van de ING/Postbank doorgelezen, en ik kan nergens vinden over hoe ik wat meestuur..

- Roland -

- Roland -

26/06/2008 11:15:00
Quote Anchor link
Ik heb alleen ervaring met iDEAL Advanced, is terug melding van eigen code wel mogelijk met IDEAL basic ?

De handleiding vind je hier. ( je moet wel ingelogd zijn)

https://ideal.secure-ing.com/ideal/documentationMad.jsp

Tom C

Tom C

26/06/2008 12:05:00
Quote Anchor link
Ja, het gaat dus echt om iDEAL Basic..
En die documentatie heb ik ook doorgelezen.

In de documentatie van Basic staat echt niks over het meesturen van code..

- Roland -

- Roland -

26/06/2008 12:12:00
Quote Anchor link
Tom het kan dus niet met basic ??

Tom C

Tom C

26/06/2008 12:47:00
Quote Anchor link
ja geen idee..
dat is dus precies de vraag die ik hier stel :P

maar, er vanuitgaand dat het niet kan, zijn er dan andere opties?

Bo az

Bo az

26/06/2008 13:01:00
Quote Anchor link
Bij ideal basic heb je überhaupt nooit de zekerheid dat een betaling gelukt is als de 'success url' wordt aangeroepen. Je zal dus altijd zelf nog in het controlepaneel van je bank moeten duiken wil je het 100% zeker hebben.

Dat neemt niet weg dat je het toch in je database wil hebben, je kan in het ideal forumlier zelf een urlSuccess definiëren (zie de handleiding) hier kan je natuurlijk iets van https://site.com/ideal.php?success=1&klant=765&hash=blabla van maken.

Tom C

Tom C

26/06/2008 17:40:00
Quote Anchor link
En hoe moet ik dat dan precies aan gaan pakken?
Ik ben namelijk alles behalve een expert op het gebied van PHP..

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

26/06/2008 17:51:00
Quote Anchor link
Besteed zulke dingen dan alstublieft uit, als je al niet weet hoe je een $_GET op kunt halen en in de database kunt zetten dan moet je je hier niet aan gaan branden.

Tom C

Tom C

26/06/2008 19:30:00
Quote Anchor link
Ik heb weinig keus..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.