SPOED - Laad probleem website
Ik heb sinds gisteravond plots problemen met mijn online shops. Deze laden plots heeeeel erg traag of helemaal niet.
Het is volkomen onduidelijk waardoor dit komt.
Ik ben met spoed opzoek naar iemand die voor mij kan achterhalen waardoor de pagina zo traag laad en dit kan oplossen.
Uiteraard tegen betaling.
Daniël
zoniet, dan moet je je hoster eens vragen of hij wat instellingen heeft veranderd of dingen geupdate heeft.
Maar zelfs dan zou het niet verklaren waarom het zo traag is. Er draaien namelijk 4 shops op dezelfde database, daarvan zijn er 3 zeker niet aangepast en 1 mogelijk, maar slechts 1 shop werkt normaal, de overige zijn heeeeel erg traag.
De administratie werkt dus wel gewoon goed en 1 van de 4 shops dus ook.
Ik heb een eigen server en heb al contact gehad met de beheerder maar er is niks veranderd en kunnen enkel achterhalen dat het vrijwel zeker aan de connectie met de database moet liggen maar wat precies het probleem is is onduidelijk.
Vreemde is dus dat niet alles zo traag is.
Gebruik je standaard programmatuur of is alles geprogrammeerd voor jouw?
Ik gebruik standaard software (oscommerce) die heel er is uitgebreid en aangepast voor mij.
Wij zijn immers niet bekend met de door hem geschreven code, en hij wel.
Waarom is hij eigenlijk niet beschikbaar, een goede programmeur moet goed bereikbaar zijn, anders wordt het tijd voor een andere betrouwbaardere vind ik.
De programmeur is een student en moet maar afwachten of die dit weekeinde nog beschikbaar is en zolang kan dit echt niet wachten.
Ben overigens al (op papier) bezig met geheel nieuwe software, maar dit probleem kost me klanten (heb net diverse advertenties lopen) en moet dus zo snel mogelijk opgelost worden.
alhoewel sexkoopjes vanwege de vele plaatjes ietsjes langer duurt om te laden is dit vrij normaal.
of zijn er nog meer sites dan die drie die ik op worldnetshops heb gevonden en dat wordnetshops.nl niet meetelt?
www.manoes.nl laad erg traag. (mogelijk iets in de files aangepast)
www.kinkytoys.nl laad erg traag (niks in de files aangepast.
www.lustonline.nl laad traag (draait op andere server en is niks aangepast)
Sexkoopjes.nl draait vrijwel normaal (iets trager als normaal maar acceptabel).
En zo heb ik nog een paar shops waarmee ik nog bezig ben die ook traag draaien.
www.kinkytoys.nl laad erg traag (niks in de files aangepast.
www.lustonline.nl laad traag (draait op andere server en is niks aangepast)
Sexkoopjes.nl draait vrijwel normaal (iets trager als normaal maar acceptabel).
En zo heb ik nog een paar shops waarmee ik nog bezig ben die ook traag draaien.
zo ja, kun je dan eens kijken bij de tabellen hoeveel er bij overhead staat?
grote van alle tabellen bij elkaar is 12,8 MB (is al flink opgeschoont, was eerder 36 MB) en de overhead is 4,3 MB totaal
heb nu de tabellen met de hoogste overhead geoptimaliseerd en nu is de totaal overhead 3,7 MB
maar je zou eens kunnen beginnen om bij de tabellen waar overhead bij staat de volgende handeling uit te voeren.
ga naar de desbetreffende tabel
daarna naar handelingen
en klik op optimaliseer tabel onder tabel onderhoud.
Dit zorgt ervoor dat de tabel geoptimaliseerd wordt en zodoende dus weer sneller zou zijn, maar of dit genoeg en de oorzaak van het probleem is betwijfel ik.
alles is nu geoptimaliseerd (totale overhead 0,00) maar maakt geen enkel verschil.
Verder lijkt het me een zaak van fatsoenlijk debuggen, iets voor je programmeur. Dit is meer werk wanneer je het door iemand anders laat doen.
Het lastige is dus dat mijn (momenteel nog vaste) programmeur nu niet bereikbaar is en ik niet weet waneer die dat wel weer is en ik daarop niet kan wachten.
* alleen toch gek dat die andere site het wel doet
nee is geen verhoogt dataverkeer
OsCommerce (want dat is het volgens mij) heeft wel ergens en laad timer als je die eens aanzet. Als die een tijd krijgt van ongeveer/minder 0.2 seconden dan ligt het aan de internet pijp. Of tewel je PHP en HTML wordt keurig verwerkt door de webserver.
edit:
Zijn het Linux servers? Zo ja log eens in (Putty ofzo) en type eens "top" in wat is de load...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
Het is inderdaad oscommerce maar dan dus volledig verbouwd.
Wat betreft de laad timer zou ik eens moeten zoeken in de modules of er zoiets ebschikbaar is
Daniël:
server is gistermiddag en vanmorgen opnieuw gestart, geeft geen resultaat.
Wat betreft de laad timer zou ik eens moeten zoeken in de modules of er zoiets ebschikbaar is
Nee zit er standaard in. Je kunt zowel in laadtijden in een log bestand zetten als op je shop weergeven.
Ik heb zelf ook een OsCommerce shop aangepast in de Zomer vakantie nl...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B