SQL bestand code op vragen, hoe???

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Marco

Marco

22/04/2007 22:21:00
Quote Anchor link
Weet iemand hoe je paswoord ophaald uit je database via je site?

PHP hulp

PHP hulp

28/12/2024 06:06:23

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/04/2007 22:26:00
Quote Anchor link
Marco schreef op 22.04.2007 22:21:
Weet iemand hoe je paswoord ophaald uit je database via je site?

Hoe bedoel je?

Marco

Marco

22/04/2007 22:30:00
Quote Anchor link
heb een site waar mensen lid kunnen worden en hun inschrijven, maar als ze hun paswoord kwijt zijn kunnen ze die niet opvragen, had al wat voorbeelden neer gezet op eerste pagina, ook wat er weg geschreven word, tabel is bijgevoegd

Robert -

Robert -

22/04/2007 23:05:00
Quote Anchor link
Marco schreef op 22.04.2007 22:30:
heb een site waar mensen lid kunnen worden en hun inschrijven, maar als ze hun paswoord kwijt zijn kunnen ze die niet opvragen, had al wat voorbeelden neer gezet op eerste pagina, ook wat er weg geschreven word, tabel is bijgevoegd

Je moet denk ik gewoon een nieuw ze een nieuw wachtwoord laten instellen, door ze eerst een mail te sturen met een activatie link daarvoor.

Dat is volgens mij het beste.

Marco

Marco

22/04/2007 23:13:00
Quote Anchor link
Je ziet sites waar je paswoord op kan vragen als je die kwijt bent, en dat staat gelijk in je mail, zoiets zoek ik ook, alleen de code die bij het script zat stond op // dus werkte niet.

Winston Smith

Winston Smith

23/04/2007 00:53:00
Quote Anchor link
Het is over het algemeen wel onverstandig om een origineel wachtwoord te versturen via e-mail. Stel dat iemand de mailaccount heeft gehackt, het wachtwoord opvraagt op jouw site en dan het originele wachtwoord ziet van zijn slachtoffer. Dan kan hij daarmee weer proberen in te loggen op andere websites.

Beter is het om een nieuw wachtwoord aan te maken en dat op te sturen, en bij de eerste keer inloggen de gelegenheid te geven het wachtwoord te veranderen. En als het goed is, sla jij je wachtwoorden gecodeerd op door middel van md5 of sha1 en dan kán je ze niet eens meer terughalen ;)

Marco

Marco

23/04/2007 08:40:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik zoiets maken, want in me database staan de wachtwoorden gecodeerd met cijvers en getallen, en hoe ik dan een activatie link moet maken zou ik ook niet weten.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.