SQL data uit tabellen combineren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wulf Vandekerckhove

Wulf Vandekerckhove

07/08/2009 10:47:00
Quote Anchor link
Hallo,

Mijn tweede post op PHPHulp... Relatief nieuw dus ook wat PHP, SQL,... betreft. Vermoedelijk is mijn vraag peanuts maar ik blijk niet te vinden wat ik zoek op google (vermoedelijk omdat ik niet weet welke zoekwoorden ik best gebruik).

Probleem:

Ik wil een foto-album maken waarbij de gegevens uit 3 tabellen komen. Nu dien ik één (of meerdere?) recordset(s) aan te maken maar ik weet niet welke SQL ik nodig heb om de gegevens uit de tabellen te combineren, maar vooral ook om ze te genereren (filteren) op de variabele die in de url meegegeven wordt.

Ik heb iets gelezen over INNER JOIN maar dit lijkt me niet te lukken omdat hij dan alle records toont en niet enkel deze van de gekozen gebeurtenis.

Om het te verduidelijken heb ik een SCHEMA online geplaatst die aantoont welke TABELLEN ik heb, en welke gewenste DISPLAY ik wil bekomen.

HIER HET SCHEMA: http://www.tvd-torhout.be/downloads/sql_combineer.pdf

De vraag gaat enkel over de juiste SQL die ik nodig heb om de recordset(s) te maken.

Hopelijk kan iemand me helpen - want zoals gezegd nog maar pas begonnen met sql en php - en me een aanzet geven voor de code.

Alvast bedankt,

Simon

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 10:46:00

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/08/2009 10:55:00
Quote Anchor link
Uit mijn hoofd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT k.naam, g.titel, g.datum, f.file
FROM gebeurtenis AS g
LEFT JOIN klasjes AS k ON g.klasid = k.klasid
LEFT JOIN fotos AS f ON g.gebeurtenisid = f.gebeurtenisid
WHERE g.gebeurtenisid = " . $_GET['gebeurtenisid'] . "

Let op dat je de GET waarde eerst checkt. Het moet wel een getal zijn namelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Johan

johan

07/08/2009 10:58:00
Quote Anchor link
Geen antwoord maar wel hoe je het op kan lossen

http://dreamdealer.nl/?action=viewTutorial&id=68
Een stukje leer materiaal
Als je er meer van wil weten zoek dan naar mysql JONE

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.