[SQL] Dump constraints & indexes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rudie dirkx

rudie dirkx

16/01/2007 17:01:00
Quote Anchor link
Hoi,
ik ben ondertussen al een uurtje of twee aan t zoeken naar hoe ik indexes en constraints van een MySQL InnoDB tabel kan dumpen, of iig printen.
met SHOW INDEX FROM `tbl` krijg je een paar interne indexen, maar die zijn niet bijster interessant.
Met SHOW CREATE TABLE `tbl` krijg je de constraints wel te zien, maar niet echt netjes :)
Dumpte net een paar tabellen mbv phpMyAdmin en die dumpt de constraints helemaal aan t eind (logisch). Hoe?
En hoe krijgt PMA zo'n 'mooi' overzicht van alle externe constraints?
Zal toch wel een simpele query voor zijn!? Ik kan m niet vinden op dev.mysql.com (wel hoe je ze maakt en gebruikt, maar geen dumps).

Danke danke

P.S. Ja ik kan idd bij PMA gaan kijken maar die source is zo enorm, dat gaat zo lang duren dat is mn laatste toevlucht =p

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 00:23:45

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2007 17:06:00
Quote Anchor link
Met

SHOW COLUMNS FROM `TABLE` FROM `DATABASE`

Krijg je netjes een lijstje met alle kolommen en hun keys.. deze kun je dan netjes uitlezen (:

Rudie dirkx

rudie dirkx

16/01/2007 19:24:00
Quote Anchor link
Je snapt dus niet wat ik bedoel :S
INDEXES heb ik het over! Niet kolommen :S
Wat jij me geeft is gewoon een
sql> EXPLAIN `DATABASE`.`TABLE`

Niet echt boeiend dus... Zijn geen relaties!
Ik moet relaties vinden tussen tabellen (voila Foreign Keys)

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

16/01/2007 20:16:00
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt. Ik zou niet weten hoe het moet. Ik weet wel dat bij bijv Oracle een tabel met een constraint meestal gemaakt wordt via een script ipv met een simpel sql statement. Ik neem aan dat er voor mysql ook zoiets mogelijk is. Zou een mooie zijn voor de scriptlib.

Het zal sowieso in deze volgorde zijn:

CREATE table
ADD CONSTRAINT
enz...

Heb je al in de bron van PMA gekeken? Is natuurlijk een optie om daar eens in rond te kijken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.