[SQL] Een foreign constraint droppen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rudie dirkx

rudie dirkx

24/01/2007 14:20:00
Quote Anchor link
Hoe drop ik een foreign constraint als ik m zo gemaakt heb:

sql> ALTER TABLE `tbl` ADD CONSTRAINT /*`[_tbl_]_ibfk_[_x_]`*/ FOREIGN KEY (`l_col`) REFERENCES `f_tbl` (`f_col`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

en de naam is 'hitlist_ibfk_2'

Het volgende werkt niet:

sql> ALTER TABLE `tbl` DROP CONSTRAINT `hitlist_ibfk_2`;

De error:

(1064) You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'CONSTRAINT `hitlist_ibfk_2`' at line 1

Danke

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 21:24:36

Rudie dirkx

rudie dirkx

24/01/2007 14:22:00
Quote Anchor link
FOREIGN KEY ipv CONSTRAINT dus... Ok was niet zo moeilijk :) Dankje

Martijn B

Martijn B

24/01/2007 14:24:00
Quote Anchor link
Neem aan dat je InnoDB gebruikt?

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/innodb-foreign-key-constraints.html

Verwijder trouwens even alle backticks (`) dat is een dialect van MySQL, en dat is verkeerd.

Rudie dirkx

rudie dirkx

24/01/2007 14:59:00
Quote Anchor link
Nee dat is niet verkeerd, dat is voor extra veiligheid. Als ik `order` als kolomnaam wil gebruiken, kan dat nu. Ik maak een sql tool die op tabellen werken die niet perse van mij zijn, dus kan er niet van uit gaan dat kolom- en tabelnamen valid zijn, vandaar de backticks. Niet verkeerd, maar hopelijk niet nodig. Voor de zekerheid toch maar toevoegen he.
Had de oplossing gevonden met goegel :)
Dank mzl

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.