SQL fout! (help!)
ik heb een sql code gemaakt, en er zit een fout in. Helaas kan ik deze neit vinden!
Zouden jullie me kunnen helpen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
$sql = "INSERT INTO $mysql_table (username, paswoord, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, email)
VALUES ('".$gegevens["profielnaam"]."', '".$gegevens["wachtwoord1"]."', '".$gegevens["voornaam"]."', '".$gegevens["tussenvoegsel"]."', '".$gegevens["achternaam"]."', '".$gegevens["email"]."')";
if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}
VALUES ('".$gegevens["profielnaam"]."', '".$gegevens["wachtwoord1"]."', '".$gegevens["voornaam"]."', '".$gegevens["tussenvoegsel"]."', '".$gegevens["achternaam"]."', '".$gegevens["email"]."')";
if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}
Gewijzigd op 02/01/2006 21:53:00 door Dani
Welke error geeft die weer
Ik kan er geen fout in ontdekken. Wat geeft de mysql_error() en weet je zeker dat alle velden bestaan?
alle velden bestaan, en ik krijg geen mysql error, dat is juist het probleem.
VALUES ('".$gegevens["profielnaam"]."', '".$gegevens['wachtwoord1']."', '".$gegevens['voornaam']."', '".$gegevens['tussenvoegsel']."', '".$gegevens['achternaam']."', '".$gegevens['email']."')";
if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}
enkele quotes in $gegevens['varnaam']
hij geeft geen fout, maar er komt ook niks in de database :s
en probeer eens zoiets:
if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}
else
{
print 'Alles lijkt goed te gaan, maar dat gaat het niet!';
}
Je moet dus bij VALUES, profielnaam veranderen in username
En wachtwoord1 veranderen naar paswoord
ff voorbeeldje:
sql = "INSERT INTO $mysql_table (username, paswoord, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, email)
VALUES ('".$gegevens["username"]."', '".$gegevens['paswoord']."', '".$gegevens['voornaam']."', '".$gegevens['tussenvoegsel']."', '".$gegevens['achternaam']."', '".$gegevens['email']."')";
if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}
Zo zou het moeten werken, denk ik, Succces ;)
Gewijzigd op 02/01/2006 23:30:00 door Davy Jansen