SQL import
Koen Bokern
21/05/2010 15:58:19Goedendag iedereen,
Om te beginnen (ben al lang niet meer hier geweest), deze nieuwe lay-out van phphulp is zeer nice :)
Ik zit met een probleem. Ik wil een SQL bestand kunnen importeren via PHP. Nu heb ik een functie gevonden die enigzins werkt: http://www.sean-barton.co.uk/2009/03/sql-import-from-a-file-using-php/
Echter ik krijg MySQL errors bij het importeren van sommige SQL bestanden terwijl het bij PHPMyAdmin wel werkt. Nu heb ik gekeken hoe PHPMyAdmin dit doet maar hier kom ik niet wijs uit.
Weet iemand een betere methode voor het importeren van een SQL bestand?
Groeten Koen.
Om te beginnen (ben al lang niet meer hier geweest), deze nieuwe lay-out van phphulp is zeer nice :)
Ik zit met een probleem. Ik wil een SQL bestand kunnen importeren via PHP. Nu heb ik een functie gevonden die enigzins werkt: http://www.sean-barton.co.uk/2009/03/sql-import-from-a-file-using-php/
Echter ik krijg MySQL errors bij het importeren van sommige SQL bestanden terwijl het bij PHPMyAdmin wel werkt. Nu heb ik gekeken hoe PHPMyAdmin dit doet maar hier kom ik niet wijs uit.
Weet iemand een betere methode voor het importeren van een SQL bestand?
Groeten Koen.
PHP hulp
18/11/2024 01:28:49Jelmer -
21/05/2010 16:24:33Koen Bokern
21/05/2010 16:41:58Quote:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;/*!40101 SET @OLD_COLL' at line 1
Dit kom dan door de regels
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES utf8 */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES utf8 */;
Misschien dat ik dit gewoon kan oplossen door dit soort regels te strippen met regexp.