sql insert en sql update in if else statement
Quote:
Wat is daar zo ingewikkeld aan? Het juist eenvoudig te begrijpen omdat de verschillende taken keurig 1-voor-1 worden uitgevoerd en er een duidelijke scheiding is tussen de logica (uitvoeren queries e.d.) en de output.is mij veels te ingewikkeld...
Wanneer je dit niet snapt, of niet wilt snappen, dan kan jouw script al helemaal niets worden. Het script waar jij mee bezig bent, is namelijk nog een stukje ingewikkelder. PHP, of eigenlijk programeren, leer je niet even in een paar uurtjes. Daar zul je tijd voor moeten vrij maken.
Veel succes verder!
Ps. Dat niemand jouw vraag kan beantwoorden, komt ook doordat jij geen duidelijkheid verschaft over wat nu het probleem is. Het ene moment heb jij een query in $sql_update staan, het andere moment blijkt dat deze variabele helemaal niet bestaat. De enige die daar wat aan kan doen, dat ben jij.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Quote:
of niet wilt snappen
en bedankt, je denkt zeker dat ik er nog steeds geen moeite in wil steken...(en heb gestoken)
Quote:
PHP, ... leer je niet even in een paar uurtjes
je meent het
Quote:
Ps. Dat niemand jouw vraag kan beantwoorden, komt ook doordat jij geen duidelijkheid verschaft over wat nu het probleem is.
naar mijn idee heb ik allerlei informatie verschaft om je een idee te geven wat het probleem nu is, maar als je me niet wilt helpen, laat maar dan, bedankt voor je hulp en tijd dat je even voor mij hebt vrijgemaakt!
Nogmaals: Begin eenvoudig, begin met het uitvoeren van 1 query met de bijbehorende foutafhandeling en het verwerken van de opgehaalde gegevens. Als je dat onder de knie hebt, pak je er een tweede query bij, en weer met de bijbehorende foutafhandeling e.d.
En dat kun je allemaal terugvinden in het voorbeeld dat ik je heb gegeven, dat bestaat uit 5 onderdelen:
// wat algemene instellingen, oa. de error_reporting
// Maak verbinding met de database
// ophalen navigatie-elementen, 1e query met foutafhandeling e.d.
// Ophalen tekst voor de pagina, 2e query met foutafhandeling e.d.
// En niet te vergeten: De output en errors op het scherm gaan zetten (doe je als laatste!)
Zo moeilijk is het niet, zeker niet wanneer je een goede structuur in je script aanbrengt.
okay bedankt, ik zal proberen om wat logische structuur te brengen in het script...ik zal zo snel mogelijk dan het script hier weer posten+eventuele foutmeldingen.