SQL pakt data van vandaag niet
Loek Lemmens
27/04/2019 00:44:31Ik val maar gelijk met de deur in huis, onderstaande SQL query heb ik
Het probleem is dat hij alle data laad behalve die vandaag die eigenlijk ook mee moet worden genomen.
Wat ik heb geprobeerd is:
Alleen hier lukt het ook niet mee.
Wat zou er fout kunnen zijn?
Het probleem is dat hij alle data laad behalve die vandaag die eigenlijk ook mee moet worden genomen.
Wat ik heb geprobeerd is:
Alleen hier lukt het ook niet mee.
Wat zou er fout kunnen zijn?
PHP hulp
15/11/2024 10:36:24Rob Doemaarwat
27/04/2019 10:56:46Je weet dat je zoekt tussen NU en 7 dagen in de toekomst (dus niet in het verleden)? NOW() is ook echt NU, dus data van 2 tellen terug valt hier buiten. Als je de hele dag van vandaag mee wilt nemen moet je CURDATE() (= NOW() zonder tijd = dus vanaf 00:00:00) ipv NOW() gebruiken.
Toevoeging op 27/04/2019 12:12:03:
O, en in je tweede stuk ontbreekt de INTERVAL bij DATE_ADD(NOW(),-1 day). Moet dus DATE_ADD(NOW(),INTERVAL -1 day) zijn (maar dan krijg je dus alles sinds gisteren - zelfde tijdstip als nu).
Toevoeging op 27/04/2019 12:12:03:
O, en in je tweede stuk ontbreekt de INTERVAL bij DATE_ADD(NOW(),-1 day). Moet dus DATE_ADD(NOW(),INTERVAL -1 day) zijn (maar dan krijg je dus alles sinds gisteren - zelfde tijdstip als nu).
Thomas van den Heuvel
27/04/2019 12:49:45Twee dingen.
Interval: naar welke periode ben je nu precies op zoek?
Precisie: wil je dagen vergelijken (grover), of exacte tijden (fijner)?
Interval: naar welke periode ben je nu precies op zoek?
Precisie: wil je dagen vergelijken (grover), of exacte tijden (fijner)?
Ivo P
27/04/2019 13:10:21data van huidige datum tot over een week:
En als het gaat om de afgelopen week, inclusief vandaag
Code (php)
1
SELECT * FROM tabel WHERE datum BETWEEN CURRENT_DATE AND CURRENT_DATE + INTERVAL 7 DAY;
En als het gaat om de afgelopen week, inclusief vandaag