SQL problemen *denk ik*
Ik ben nieuw met PHP al ken ik nu op het moment aardig wat. Maar ik wil weten hoe ik een database kan maken. Ik heb enige tuts doorgelezen maar nerges staat hoe ik hem moet opslaan of waar ik hem kan typen ik bedoel de taal SQL is het probleem niet dat lukt me wel. Maar hoe open ik hem en hoe sla ik hem op? ik gebruik zelf XAMPP dus als iemand zo vriendelijk is om dit uit te kunnen leggen zal ik dit zeer op prijs stellen.
Bij voorbaat dank,
grt
Wesley
je moet een connectie maken naar een database door middel van een gebruikersnaam en wachtwoord, hierna kun je een sql code uitvoeren om tabellen aan te maken.
http://localhost/phpmyadmin of http://127.0.0.1/phpmyadmin
log daar in indien nodig
eenmaal ingelogged, zie je een lege veld daar, type daar je database naam in en druk op Enter op je toetsenbord
dan zal de database automatisch geopent worden,
onderin zie je dan 2 lege velden
eerste is normaal, 2e is klein
in die eerste type je in de tabel naam
in die tweede type je in hoeveel rijen je wilt invoegen
dan vul je de gegevens in
dan ga je naar in een phpbestand en maak je connectie met mysql en je voert queries uit(SELECT * FORM tabelnaam en INSERT INTO tabelnaam, enz enz)
ga naar log daar in indien nodig
eenmaal ingelogged, zie je een lege veld daar, type daar je database naam in en druk op Enter op je toetsenbord
dan zal de database automatisch geopent worden,
onderin zie je dan 2 lege velden
eerste is normaal, 2e is klein
in die eerste type je in de tabel naam
in die tweede type je in hoeveel rijen je wilt invoegen
dan vul je de gegevens in
dan ga je naar in een phpbestand en maak je connectie met mysql en je voert queries uit(SELECT * FORM tabelnaam en INSERT INTO tabelnaam, enz enz)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Hosh
Zoniet moet je dat nog even doen
Als je helemaal nieuw ben is easyphp wel wat! (heb ik ook :P)
google> easyphp
Erg handig & installeerd gelijk alles wat je nodig hebt
Kijk gewoon een beetje bij de scripts hier op de site. Daar staan er een hoop bij die dingen opslaan in MySQL, dus ook connecties enzo erbij.
grt