sql record updaten
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Je hebt het steeds over $_POST in je script en in de query staat $_GET. Die zal wel leeg zijn.
Quote:
Ik wist niet dat MySQL ook foutmeldingen in het nederlands terug gaf!Ik krijg deze melding :
Database probleem. Probeer het nog een keer of neem contact op met de webmaster
Database probleem. Probeer het nog een keer of neem contact op met de webmaster
Dit soort meldingen zijn leuk en aardig wanneer jouw site klaar is en voor bezoekers beschikbaar is, maar tijdens het debuggen heb je niets aan dit soort kansloze meldingen. Gebruik dus mysql_error() en/of mysql_errno() tijdens het bouwen, debuggen en testen van jouw systeem.
Dennis schreef op 07.12.2006 13:38:
elk veld moet je toch scheiden door een komma ? of heb ik het nu mis.
Ja, maar niet achter het laatste veld, anders wordt er nog een veld verwacht, en die komt niet, en dus werkt je query niet.
@Wim: Het veld 'url' is ook niet het laatste veld.
Sorry voor mij te snelle conclusie. :)
Het enige dat ik dan nog als mogelijke fout zie is dat de volledige query niet tussen " " staat.
Of dat de velden aangegeven in de query niet overeenkomen met de database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wim
Hoe pas ik dit toe dan ? Ben nog niet zo lang met php aan de wandel.. Begrijp van jou dat het alles wel stukken makkelijker maakt op die manier tijdens het testen.
@ SanThe : wat je zei over $_GET dat het waarschjnlijk $_Post moest zijn heb ik geprobeerd maar dat is het niet. :-S
Waar komt die $var vandaan? Uit een formulier? Uit de url?
$result = mysql_query($query) or die ('Error: ' . mysql_error());
Zo doe ik het normaal gesproken.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?
if(isset($_GET['id']) && ctype_digit($_GET['id']){ // bestaat $_GET['id'] en is het een nummer?
$sql = "
SELECT
titel,
datum,
url,
bericht
FROM
vangaart_nieuws
WHERE
id = ".$_GET['id'];
if(!$result = mysql_query($sql))
{
echo mysql_error(); // en nog wat lulkoek voor later..."<b>Database probleem.</b><br> Probeer het nog een keer of neem contact op met de webmaster";
}
}
else {
echo 'Ongeldigde waarde opgegeven.';
}
?>
if(isset($_GET['id']) && ctype_digit($_GET['id']){ // bestaat $_GET['id'] en is het een nummer?
$sql = "
SELECT
titel,
datum,
url,
bericht
FROM
vangaart_nieuws
WHERE
id = ".$_GET['id'];
{
echo mysql_error(); // en nog wat lulkoek voor later..."<b>Database probleem.</b><br> Probeer het nog een keer of neem contact op met de webmaster";
}
}
else {
}
?>
@ Frank : dus deze code van mij
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<? $sql = "SELECT titel, datum, url, bericht FROM vangaart_nieuws WHERE id = ".$_POST['id'];
{
echo "<b>Database probleem.</b><br> Probeer het nog een keer of neem contact op met de webmaster";
}
else
{
if(mysql_num_rows($result) == 0)
{
echo "Er is geen bericht gekozen";
}
else
{
$gegevens = mysql_fetch_assoc($result); ?>
{
echo "<b>Database probleem.</b><br> Probeer het nog een keer of neem contact op met de webmaster";
}
else
{
if(mysql_num_rows($result) == 0)
{
echo "Er is geen bericht gekozen";
}
else
{
$gegevens = mysql_fetch_assoc($result); ?>
Vervangen door :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?
$sql = "
SELECT
titel,
datum,
url,
bericht
FROM
vangaart_nieuws
WHERE
id = ".$_GET['id'];
{
}
}
else {
}
?>
$sql = "
SELECT
titel,
datum,
url,
bericht
FROM
vangaart_nieuws
WHERE
id = ".$_GET['id'];
{
}
}
else {
}
?>
Maar ga er eens mee stoeien, daar leer je het meeste van.
@ Frank : Pfffttt... another challenge up ahead :-D In ieder geval bedankt man ! weer een gedeelte code waar ik nu nog niets van begrijp, maar wat wel gaat gebeuren ;-) hoop ik :-)
Moet dan nog wel eerst bovenstaande aan de praat krijgen maar toch.
handleiding er eens op na te slaan.
Verder zul je met mysql_affected_rows() moeten controleren hoeveel records er zijn verwijderd.
Nee, DELETE is niet hetzelfde. Maar dat kun je zelf verder wel uitzoeken door de Verder zul je met mysql_affected_rows() moeten controleren hoeveel records er zijn verwijderd.
Dennis schreef op 07.12.2006 14:13:
@ SanThe : die var moet uit een formulier komen die ingevult moet worden om zo weer die rij in de tabel te wijzigen..
En dat formulier verstuur je met 'method = POST of GET'?
@ SanThe : dat doe ik met method= POST
"dat jullie nog niet moe van mij worden :-)"
waardeer de hulp enorm!
Dennis schreef op 07.12.2006 14:37:
@ SanThe : dat doe ik met method= POST
Dus gebruik je ook $_POST in de query en geen $_GET.
@ SanThe : dat heb ik inmiddels aangepast. Probeer nu die code van eerder van Frank te begrijpen. Maar op dit moment gaat dat hetzelfde als chinees praten :-)
:-)
Dennis schreef op 07.12.2006 15:59:
mensen ik kom er niet uit hoor... als iemand zich geroepen voelt mij een stukje verder op weg te helpen dan graag...:-)
Dit is bijzonder vaag........
En * bumpen * mag pas na 24 uur.