SQL rekenen met tijd
Joost van der Meijden
31/05/2010 02:15:52Beste,
Ik ben voor mijzelf een klein systeempje aan het maken zodat ik makkelijk de tijden die ik uitbetaald krijg bij kan houden.
Ik heb een tabel met een begintijd, een eindtijd, en een veld waarin de totale pauze aangegeven staat.
Hier een printscreentje van de query + de output:
Waarom krijg ik niet gewoon 3 uur en 45 minuten in de output in plaats van NULL?
Mvg, Joost.
Ik ben voor mijzelf een klein systeempje aan het maken zodat ik makkelijk de tijden die ik uitbetaald krijg bij kan houden.
Ik heb een tabel met een begintijd, een eindtijd, en een veld waarin de totale pauze aangegeven staat.
Hier een printscreentje van de query + de output:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
SELECT *,
DATE_FORMAT(begin, '%d-%m-%Y %H:%m') AS begin_nl,
DATE_FORMAT(eind, '%d-%m-%Y %H:%m') AS eind_nl,
TIME_FORMAT((TIMEDIFF(eind, begin) - pauze), '%H:%m') as totaal_zonder_pauze
FROM
events
DATE_FORMAT(begin, '%d-%m-%Y %H:%m') AS begin_nl,
DATE_FORMAT(eind, '%d-%m-%Y %H:%m') AS eind_nl,
TIME_FORMAT((TIMEDIFF(eind, begin) - pauze), '%H:%m') as totaal_zonder_pauze
FROM
events
Waarom krijg ik niet gewoon 3 uur en 45 minuten in de output in plaats van NULL?
Mvg, Joost.
Gewijzigd op 31/05/2010 02:20:21 door Joost van der Meijden
PHP hulp
28/11/2024 10:28:19Jelmer -
31/05/2010 08:45:44TIMEDIFF levert iets in het formaat H:i:s op, pause is ook in het formaat H:i:s, maar als je het zo plot van elkaar aftrekt, komt er iets in het formaat His, zonder scheidingstekens uit. TIME en TIME_FORMAT lijken daar niet mee te willen werken?
Ik snap het ook niet, ik weet alleen dat SUBTIME in plaats van minus gebruiken wel werkte bij mij.
Merk trouwens op dat %H:%m niet uur:minuut is, %i is minuut. %m is maand.
Ik snap het ook niet, ik weet alleen dat SUBTIME in plaats van minus gebruiken wel werkte bij mij.
Merk trouwens op dat %H:%m niet uur:minuut is, %i is minuut. %m is maand.