SQL Show databases laat niet alle databases zien, terwijl ik ingelogd ben als root
Als ik deze code run met PHP:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$mysqli = new mysqli('localhost', 'root', 'password');
if ($mysqli->connect_errno) {
trigger_error('query failed: ' . $mysqli->connect_error, E_USER_ERROR);
}
$result = $mysqli->query('SHOW databases')
or trigger_error('connect failed: ' . join(',', $mysqli->error_list), E_USER_ERROR);
foreach ($result as $row) {
echo join(', ', $row), "<br />\r\n";
}
?>
$mysqli = new mysqli('localhost', 'root', 'password');
if ($mysqli->connect_errno) {
trigger_error('query failed: ' . $mysqli->connect_error, E_USER_ERROR);
}
$result = $mysqli->query('SHOW databases')
or trigger_error('connect failed: ' . join(',', $mysqli->error_list), E_USER_ERROR);
foreach ($result as $row) {
echo join(', ', $row), "<br />\r\n";
}
?>
Dan krijg ik een lijst met databases. Maar een database met de naam latijn staat er niet bij, terwijl ik het wel zie in phpMyAdmin.
Na een beetje zoeken vond ik dat de reden kon zijn dat ik niet ingelogd ben als root, maar dat ben ik wel.
Dus, weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Bedankt! Jeroen
Gewijzigd op 25/09/2020 16:21:27 door - Ariën -
Ik denk eerder dat je eens hoofdletters moet gebruiken, en dat PMA dit automatisch doet?
veranderd naar maar dit werkt niet. Het resultaat is precies hetzelfde.
Hallo, ik heb Gewijzigd op 25/09/2020 16:26:49 door Jeroen van Rensen
Ik vind het wel heel frappant, en vooral omdat je root bent.
Ik zou zelf denken aan een beschadigde database die je misschien even moet controleren en eventuele repareren?
Gewijzigd op 25/09/2020 16:31:41 door - Ariën -
Maken het PHP-script en phpMyAdmin wel verbinding met dezelfde database-server?
EDIT: je zou bijvoorbeeld een simpele test kunnen uitvoeren door in een tabel een record toe te voegen die in beide databases te zien zouden moeten zijn. En dat kun je dan in beide varianten proberen. Als na afloop beide tabellen niet dezelfde records hebben is de kans groot dat je gewoon met twee verschillende database-servers aan het praten bent.
Gewijzigd op 25/09/2020 20:02:38 door Thomas van den Heuvel
En misschien kan de topicstarter wat meer toelichting geven over de opstelling die hij gebruikt. Was het niet zo dat sommige pakketten tegelijkertijd MySQL en MariaDB (via verschillende poorten) aanbieden?