SQL statement met WHERE en AND operator werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas de jong

Bas de jong

16/01/2013 21:34:34
Quote Anchor link
Als ik een query uitvoer met onderstaand statement krijgik alle records die bij het opgegeven factuurnummer horen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$get_product
= mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer);
?>

echter als ik nu allen records wil hebben die bij een bepaalde leverancier horen en ik ga de AND operator gebruiken dan krijg ik maar 1 record als resultaat.
terwijl ik er in mijn tabel 4 records heb die aan deze zoekcriteria voldoen.
hier een voorbeeld van het SQL statement
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$dealer_id
= 1;

$get_product = mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer'. AND dealer_id=.$dealer_id);
?>

help

Toevoeging op 16/01/2013 21:38:13:

correctie van statement
Code (php)
1
2
<?php    $get_product = mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer.' AND dealer_id='.$dealer_id);
?>

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 10:24:04

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/01/2013 21:47:49
Quote Anchor link
Analiseer je query eens!
Als er in verkoopdata maar één factuurnummer staat per dealer, krijg je altijd naar één record terug uit de query.

Bas de jong

Bas de jong

16/01/2013 21:49:58
Quote Anchor link
opgelost

ik haalde de dealerid op met een functie
de fout zat in de functie
de functie retourneerde maar 1 dealer ipv alle dealers die met de factuur te maken hebben
mvg bas

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.