SQL statement met WHERE en AND operator werkt niet
Bas de jong
16/01/2013 21:34:34Als ik een query uitvoer met onderstaand statement krijgik alle records die bij het opgegeven factuurnummer horen
echter als ik nu allen records wil hebben die bij een bepaalde leverancier horen en ik ga de AND operator gebruiken dan krijg ik maar 1 record als resultaat.
terwijl ik er in mijn tabel 4 records heb die aan deze zoekcriteria voldoen.
hier een voorbeeld van het SQL statement
help
Toevoeging op 16/01/2013 21:38:13:
correctie van statement
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$get_product = mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer);
?>
$get_product = mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer);
?>
echter als ik nu allen records wil hebben die bij een bepaalde leverancier horen en ik ga de AND operator gebruiken dan krijg ik maar 1 record als resultaat.
terwijl ik er in mijn tabel 4 records heb die aan deze zoekcriteria voldoen.
hier een voorbeeld van het SQL statement
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$dealer_id = 1;
$get_product = mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer'. AND dealer_id=.$dealer_id);
?>
$dealer_id = 1;
$get_product = mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer'. AND dealer_id=.$dealer_id);
?>
help
Toevoeging op 16/01/2013 21:38:13:
correctie van statement
Code (php)
1
2
2
<?php $get_product = mysql_query('SELECT product_id, aantal_afgenomen, dealer_id FROM verkoopdata WHERE factuurnummer='.$factuurnummer.' AND dealer_id='.$dealer_id);
?>
?>
PHP hulp
22/11/2024 10:24:04Analiseer je query eens!
Als er in verkoopdata maar één factuurnummer staat per dealer, krijg je altijd naar één record terug uit de query.
Als er in verkoopdata maar één factuurnummer staat per dealer, krijg je altijd naar één record terug uit de query.
Bas de jong
16/01/2013 21:49:58opgelost
ik haalde de dealerid op met een functie
de fout zat in de functie
de functie retourneerde maar 1 dealer ipv alle dealers die met de factuur te maken hebben
mvg bas
ik haalde de dealerid op met een functie
de fout zat in de functie
de functie retourneerde maar 1 dealer ipv alle dealers die met de factuur te maken hebben
mvg bas