SQL Table met zelfde fields
Thanks voor alle reacties btw!
Jeroen dj op 05/03/2015 09:03:44:
Heeft iemand een idee hoe ik dit dan zou kunnen oplossen?
Staat er in je code nog steeds deze regel?
$fname4 = date('Y/m/d H:i:s');
Zoals Ivo in een eerdere post al zei: die /'s moeten -'s zijn.
En ik snap werkelijk niet waarom je een "on duplicate key update" doet als je aangeeft dat je bestaande records niet wilt overschrijven. Want dat is precies wat die update doet...
Willem vp op 05/03/2015 17:39:18:
En ik snap werkelijk niet waarom je een "on duplicate key update" doet als je aangeeft dat je bestaande records niet wilt overschrijven. Want dat is precies wat die update doet...
Jeroen dj op 05/03/2015 09:03:44:
Heeft iemand een idee hoe ik dit dan zou kunnen oplossen?
De date heb ik inmiddels vervangen door een sql timestamp
Ik wil inderdaad de bestaande records niet vervangen, heb je een idee hoe ik dit kan doen?
Update was inderdaad niet de geschikte oplossing
Tabel users met userinfo zoals user_id, naam, password, email etc (user_id op primary index en auto increment)
en
tabel logins met login_id, user_id, ip, datumtijd, etc (login_id op primary index en auto increment / login_id op (foreign) index).
Met een SELECT en JOIN kun je vervolgens in één query info uit beiden tabellen trekken.
Toevoeging op 05/03/2015 18:05:33:
En stop eens met die onzin van $fname, $fname1, $fname2, $fname3 en $fname4
Geen mens weet wat daarmee bedoeld wordt.
Gewijzigd op 05/03/2015 18:09:20 door Frank Nietbelangrijk
Frank Nietbelangrijk op 05/03/2015 18:03:48:
Je moet gewoon twee tabellen aanmaken
Tabel users met userinfo zoals user_id, naam, password, email etc (user_id op primary index en auto increment)
en
tabel logins met login_id, user_id, ip, datumtijd, etc (login_id op primary index en auto increment / login_id op (foreign) index).
Met een SELECT en JOIN kun je vervolgens in één query info uit beiden tabellen trekken.
en
Dit zou toch niet zo moeilijk te hoeven lijkt mij? :ss
In jouw geval is het zeker noodzakelijk omdat er een x aantal users zijn die xxxx keren kunnen (proberen) in te loggen. En in een database wil je geen dubbele gegevens hebben dus zit je aan twee tabellen vast.