sql,, weet niet wat ik fout doe
Paul K
27/10/2006 17:45:00$result = mysql_query("SELECT contant FROM leden");
while ($row=mysql_fetch_assoc($result))
{
$contantgeldtotaal = $row['contant']+$row['contant'];
}
Is hier wat fouts aan?
hij geeft nu namelijk altijd 0,, tabel rij is int
while ($row=mysql_fetch_assoc($result))
{
$contantgeldtotaal = $row['contant']+$row['contant'];
}
Is hier wat fouts aan?
hij geeft nu namelijk altijd 0,, tabel rij is int
PHP hulp
18/11/2024 18:40:46Frank -
27/10/2006 17:48:00Waar is de foutafhandeling gebleven? Queries kunnen altijd mislukken.
En waarom laat je het rekenwerk niet over aan de database? Die doet dat sneller dan dat php dan kan.
En waarom je een waarde wilt vermenigvuldigen is mij niet helemaal duidelijk. Je neemt een record uit de database en je telt bij dit record de waarde van dit record op. Vaag...
En waarom laat je het rekenwerk niet over aan de database? Die doet dat sneller dan dat php dan kan.
En waarom je een waarde wilt vermenigvuldigen is mij niet helemaal duidelijk. Je neemt een record uit de database en je telt bij dit record de waarde van dit record op. Vaag...
Paul K
27/10/2006 17:50:00In de tabel leden staat een rij contantgeld
Nu wil ik dat hij al het contant geld optelt dat in de database staat (rij heet contant)
Hoe moet ik dat doen?
Nu wil ik dat hij al het contant geld optelt dat in de database staat (rij heet contant)
Hoe moet ik dat doen?
Jason de Ridder
27/10/2006 17:52:00mysql_query("SELECT SUM(contant AND contact) AS totaal FROM leden") als ik me niet vergis. (zal wel, ben niet zo'n * in SQL)
Jason de Ridder
27/10/2006 17:54:00Dan doe je het niet goed idd. (Vorige query is fout zie ik nu)
$result = mysql_query("SELECT SUM(contact) AS totaal FROM leden") or die(trigger_error(mysql_error));
dan:
$row = mysql_fetch_array($result);
echo $row['totaal'];
en klaar... (dus geen while)
$result = mysql_query("SELECT SUM(contact) AS totaal FROM leden") or die(trigger_error(mysql_error));
dan:
$row = mysql_fetch_array($result);
echo $row['totaal'];
en klaar... (dus geen while)
Frank -
27/10/2006 17:54:00Je kunt de gegevens dus opvragen met $row['totaal'], de alias die je in de query hebt aangemaakt.
Thomas M
27/10/2006 17:55:00//Edit: te laat :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas M