SQL WHERE ARRAY
Tim Kampherbeek
01/04/2017 15:29:19Een hele goeie zaterdagmiddag mensen!
Ik heb even een vraagje.
Ik sla momenteel data op in mijn database op de volgende manier: 1,2,3,4,5
Deze haal ik vervolgens op als een array (array(1,2,3,4,5)) en gooi ik in een loop om daarmee data op te halen.
Deze nummer zijn ID's, mysql_query("SELECT `schaap` FROM `gekkediertjes` WHERE `id` = $arrayItem
Nu is het heel mooi dat ik al die schapen ophaal maar die schapen hebben allemaal een andere prijs.
Nu wil ik dus sorteren op prijs, maar omdat ik de id's ophaal via een array en dan verwerk zou ik niet weten hoe.
ik wil dus eigenlijk alle waardes ophalen met id's uit die array, en dan ORDER BY `schapieprijs` ASC
Kan iemand me hiermee helpen?
Thankyou
Ik heb even een vraagje.
Ik sla momenteel data op in mijn database op de volgende manier: 1,2,3,4,5
Deze haal ik vervolgens op als een array (array(1,2,3,4,5)) en gooi ik in een loop om daarmee data op te halen.
Deze nummer zijn ID's, mysql_query("SELECT `schaap` FROM `gekkediertjes` WHERE `id` = $arrayItem
Nu is het heel mooi dat ik al die schapen ophaal maar die schapen hebben allemaal een andere prijs.
Nu wil ik dus sorteren op prijs, maar omdat ik de id's ophaal via een array en dan verwerk zou ik niet weten hoe.
ik wil dus eigenlijk alle waardes ophalen met id's uit die array, en dan ORDER BY `schapieprijs` ASC
Kan iemand me hiermee helpen?
Thankyou
PHP hulp
18/12/2024 03:23:50- SanThe -
01/04/2017 15:43:48Tim Kampherbeek
01/04/2017 16:18:04Hey SanThe,
Dit wou ik ook maar ik last dit ergens:
BEWARE! This answer contains a severe SQL injection vulnerability (see also SQL Injection Documentation).
$ids = join("','",$galleries);
$sql = "SELECT * FROM galleries WHERE id IN ('$ids')";
Snapte alleen niet waarom dat erbij stond maar dacht ff kijken welke opties er nog meer zijn
Dit wou ik ook maar ik last dit ergens:
BEWARE! This answer contains a severe SQL injection vulnerability (see also SQL Injection Documentation).
$ids = join("','",$galleries);
$sql = "SELECT * FROM galleries WHERE id IN ('$ids')";
Snapte alleen niet waarom dat erbij stond maar dacht ff kijken welke opties er nog meer zijn
Thomas van den Heuvel
02/04/2017 23:19:01Zolang je de inhoud van $galleries filtert (controleert of elk element numeriek is) is er geen gevaar voor SQL injectie.
Gewijzigd op 03/04/2017 03:05:07 door Thomas van den Heuvel