SQL
maar ik ben een beetje op internet aan het kijken maar ik kan niks vinden weet iemand of er nog andere database talen bestaan?
nee, even zonder gekheid, moet je verschillende databases zoals: mysql, postgres, mssql, firebird vergelijken of moet je echt een alternatief gaan zoeken voor een database?
Bedoel je overigens niet verschillende soorten databases? Dan moet je niet in de richting van SQL zoeken, maar MySQL, Oracle, noSQL, SQLlite, Access, MSsql, Postgresql kijken. Een kleine hand vol, maar er is nog veel meer te zoeken.
@Bart: Nostalgie:
Gewijzigd op 21/12/2012 12:58:16 door - Ariën -
- MYSQL / Is veel gebruikte DB.
- PDO / Ik hoor vele geluiden dat PDO het beste zou zijn voor database gebruik.
- MYSQLI / Als er MYSQL gekozen word, word er op het forum aangeraden om dan MYSQLI te gebruiken.
De keuze die je zelf maakt in gebruik is meer persoonlijk dan een standaard.
Frank, dat zijn de opties om een database te connecten.
Volgens mij bedoeld de TS helemaal iets anders. ;)
Pdo en mysqli zijn extensies van PHP, dit zijn dus geen database soorten.
ik doe het echt over de taal SQL
We kunnen we een rits opnoemen, maar uiteindelijk is het wel jouw opdracht van je leraar. Dus een goede tip: Kijk eens naar 'database' op Wikipedia.
Gewijzigd op 21/12/2012 13:28:20 door - Ariën -
@siep, dan moet je wel het lijstje afgaan van de verschillende databases, want de meeste databases hebben hier en daar hun eigen syntax. zo heeft MSSQL geen LIMIT maar werkt met TOP: SELECT TOP 10 * FROM table
SBA/SBQL
maar wat zijn dan verschillen en overeenkomsten tussen
SQL / SBA / SBQL
Toevoeging op 21/12/2012 14:07:35:
iemand een idee??
Maar in dit artikel kan je aardig wat alternatieven vinden.
Wat betreft de verschillen en overeenkomsten daartussen weten wij (ik in ieder geval) net zoveel als jou, dus dat wordt wat graafwerk ;-)
@Henze,
Je hebt gelijk. alhoewel TOP alleen een vervanging voor LIMIT is als je de eerste x rijen wilt krijgen, anders zal je NUM_ROWS moeten gebruiken.
@Ger dank je..weer wat geleerd :)